Uncategorized
SGS, sau cum sa creezi valoare pentru societate pe termen lung
Publicat
acum 1 anpe
De mai bine de 140 de ani, SGS este sinonimul increderii. Povestea firmei incepe in anul 1878, atunci cand un tanar antreprenor inspecteaza un transport de grane importat din Rusia, la sosirea acestuia la Rouen, in Franta. Isi dezvolta rapid afacerea, pornind de la ideea ca a oferi incredere si siguranta comerciantilor de cereale reprezinta o mare oportunitate, cu un potential de crestere enorm. In timp, aceasta oportunitate s-a transformat intr-un reper mondial al integritatii si calitatii.
In 1913 firma inspecta deja 21 de milioane de tone de cereale pe an in Europa, pozitionandu-se ca lider detasat pe acest segment. In 1915 sediul central este mutat de la Paris la Geneva, fiind adoptat numele de Société Générale de Surveillance, SGS.
In 1930 compania era deja activa in 30 de tari, printre care si Romania. In Romania activitatea incepe in 1922, SGS stabilindu-si operatiunile in portul dunarean Braila, intr-o perioada in care acesta era a doua cea mai mare piata comerciala internationala pentru cereale dupa Chicago. Pana in 1927 a functionat sub numele SGS Jacques Salmanowitz – Société Anonyme Roumaine de Surveillance, iar apoi, pana in 1947, sub numele de Société Générale de Surveillance SGS. Este clar ca firma era reprezentativa in perioada respectiva, caci pe data de 30 septembrie 1922 domnul Salmanowitz este decorat de Regele Ferdinand I cu Ordinul „Steaua Romaniei” in grad de Ofiter. Apoi, pe data de 6 septembrie 1929, primeste din partea Ministrului Industriei si Comertului medalia „Meritul comercial si industrial” clasa I. Nu in ultimul rand, pe 22 martie 1930, este decorat de Regele Mihai I cu Ordinul „Steaua Romaniei” in grad de Comandor.
Dupa cel de-al doilea razboi mondial Romania a avut parte de schimbari politice majore, facand in 1947 trecerea de la un regim monarhic, spre unul comunist. Schimbarile politice si economice au creat un mediu de afaceri ostil, instabil si imprevizibil. De aceea, odata cu instaurarea comunismului, activitatea firmei in Romania a fost oprita.
Desi in anul 1939 fusesera lansate serviciile destinate industriei miniere, in perioada anilor 1950 optzeci la suta din cifra de afaceri globala a companiei provenea, inca, din serviciile pentru agricultura. Apoi, in 1955, au fost adaugate in portofoliu serviciile industriale. In 1960 firma s-a extins in sfera testarilor nedistructive, incepand de asemenea sa ofere servicii pentru industria petrolului, gazelor si a produselor chimice. Din 1968 ofera servicii institutiilor si entitatilor guvernamentale, mai ales in domeniul serviciilor vamale. In paralel, s-a pus accent pe extinderea internationala, 1967 fiind anul in care afacerile SGS se dezvolta masiv in Asia, Africa si America Latina. Pe masura ce societatea civila devenea tot mai interesata de problemele de mediu, SGS isi concentreaza activitatea si pe acest sector, primele servicii din domeniul protectiei mediului incepand sa fie furnizate la inceputul anilor 1970.
In 1980 compania avea deja deschise 113 birouri si 57 de laboratoare la nivel mondial, cu 9.500 de angajati care activau in 140 de tari. Jumatate din venitul firmei era deja generat de servicii care cu doar 10 ani in urma nici macar nu existau inca. Apoi, in 1980, se da startul serviciilor adresate industriei medicale si serviciilor din sfera certificarilor. 1981 este anul listarii firmei la Bursa din Elvetia (SIX Swiss Exchange). Doar cativa ani mai tarziu, in 1984, firma isi extinde portofoliul prin servicii care deserveau industria auto.
Caderea comunismului a generat schimbari geopolitice majore, iar SGS isi dezvolta rapid operatiunile in toate tarile fostului bloc comunist. In 1991 sunt deschise 28 de noi birouri in tarile fostei URSS, iar in 1992 firma se extinde in China si alte cateva tari asiatice. Tot in 1992, SGS isi reia activitatea in Romania prin infiintarea SGS Romania SA cu sediului central in Bucuresti. Subsidiara locala devine rapid lider national al industriei de testari, inspectii si certificari (TIC).
In perioada anilor 2000 Grupul isi reasaza activitatea pe 10 segmente cheie de business, 2001 fiind anul in care compania trece printr-un amplu proces de rebranding, ca urmare a deciziei strategice ca toate serviciile din portofoliu sa fie oferite la nivel mondial sub un singur nume: SGS – un singur brand care deserveste intregul lant valoric la nivel mondial si in toate industriile.
In ultimii 20 de ani SGS a devenit un nume de referinta in domenii inovatoare, precum digitalizarea, siguranta cibernetica, sustenabilitatea, managementul schimbarilor climatice etc. In prezent firma are 99.600 de angajati care opereaza o retea de 2.600 de birouri si laboratoare in intreaga lume.
In Romania, cei 450 de angajati ai firmei deservesc o gama larga de industrii prin intermediul a cinci divizii: Business Assurance, Conectivitate si Produse, Sanatate si Nutritie, Industrii si Mediu si Resurse Naturale. Serviciile sunt oferite in intreaga tara, printr-o vasta retea de birouri si laboratoare acreditate ISO 17025.
Biroul din Constanta, situat in cel mai mare port romanesc de la Marea Neagra, gazduieste un laborator de agricultura si minerale care ofera o gama vasta de analize specifice. In Prahova (Brazi), firma opereaza un laborator pentru mediu, petrol si gaze. De asemenea, la Bucuresti functioneaza un laborator destinat produselor alimentare. SGS Romania detine o experienta bogata si se bucura de un sistem de management integrat certificat conform ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001, functionand ca organism de inspectie de tip A conform ISO 17020.
SGS Romania este partenerul ideal pentru:
- Agricultura si servicii alimentare: inclusiv inspectia stocurilor, supravegherea incarcarii si descarcarii, audituri pentru produse alimentare si servicii de sustenabilitate cum ar fi auditul si certificarea ISCC
- Productie industriala si servicii pentru constructii: inclusiv inspectii cerute de lege sau voluntare, gestionarea proiectelor, supravegherea proiectelor, monitorizarea proiectelor si verificarea respectarii reglementarilor. De asemenea, servicii de reglementare, inclusiv coordonare in materie de sanatate si siguranta a muncii pentru santierele de constructii, sau servicii pentru lantul de aprovizionare
- Servicii de mediu, sanatate si siguranta: inclusiv pachete complete de servicii analitice, de exemplu servicii pe teren, gestionarea probelor, servicii de laborator. Serviciile de sanatate si siguranta includ servicii de igiena industriala bazate pe legislatia UE si locala, supravegherea constructiilor HSE, audituri de conformitate, audituri energetice, caracterizarea si testarea deseurilor si due diligence de mediu (EDD)
- Servicii de inspectie si laborator: pentru materii prime si produse finite din industria petrolului, gazelor si energiei cum ar fi titeiul, produsele petroliere, cocsul, mineralele, otelul etc.
- Servicii de siguranta, calitate si sustenabilitate: inclusiv evaluarea materiilor prime si componentelor utilizate pentru productia de bunuri cum ar fi textilele, electrocasnicele si produsele electronice

Iti recomandam
Uncategorized
Goodyear UltraGrip Performance 3 – campionă la testele de iarnă ADAC, pentru al doilea an consecutiv. Gama s-a extins la 269 de dimensiuni
Publicat
acum 4 zilepe
octombrie 9, 2025
Goodyear UltraGrip Performance 3 oferă acum cea mai extinsă gamă de anvelope de iarnă, cu 269 de dimensiuni, pentru mașini compacte, electrice și SUV-uri, și câștigă pentru al doilea an consecutiv la testul de iarnă ADAC
București, 09 octombrie 2025 – Goodyear a anunțat extinderea gamei sale UltraGrip Performance 3 pe parcursul anului 2025, prin introducerea a 68 de noi dimensiuni (SKU-uri), ajungând la un total de 269. Aceasta a devenit astfel cea mai amplă gamă din istoria companiei, care acoperă totul, de la mașini compacte și vehicule electrice (EV), până la SUV-uri. Prin această extindere, Goodyear își consolidează poziția pe piața premium a anvelopelor de iarnă, beneficiind de recunoașterea celei mai mari asociații auto din Europa, Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC), care a desemnat modelul UltraGrip Performance 3 câștigător al celui mai recent test de iarnă.
Goodyear își reafirmă poziția de lider în inovația și performanța anvelopelor, obținând pentru al doilea an consecutiv primul loc în prestigiosul test de iarnă ADAC. Modelul Goodyear UltraGrip Performance 3 a fost campionul absolut al testului, clasându-se pe locul 1 dintre 31 de concurenți și obținând calificativul „Good” la categoria 225/40 R18.
Anvelopa s-a remarcat în test cu note maxime la siguranța la volan și performanța ecologică, având cea mai redusă uzură și cel mai bun randament kilometric. UltraGrip Performance 3 a atins o durată de viață estimată de 76.500 km, depășind cu peste 10% anvelopa de pe locul secund. De asemenea, a demonstrat o eficiență ridicată a consumului de combustibil, cu un consum de doar 5,8 litri la 100 km.

Odată cu extinderea gamei, UltraGrip Performance 3 acoperă acum toate categoriile principale de vehicule, de la dimensiuni de 14 până la 22 de inci, răspunzând cererii tot mai mari pentru SUV-uri și vehicule electrice (EV-uri) și confirmând angajamentul companiei pentru segmentul de iarnă. Noua gamă este optimizată pentru a echipa o varietate mare de vehicule moderne, inclusiv modele electrice populare precum Volkswagen ID.7 Tourer, BMW i5 și Volvo EC40 și EX40. Ca toate anvelopele Goodyear, UltraGrip Performance 3 este pregătită pentru vehiculele electrice (EV-ready), fiind echipată cu tehnologii speciale care îmbunătățesc eficiența și reduc zgomotul interior, ceea ce o face o alegere excelentă atât pentru vehiculele electrice, cât și pentru cele cu motor cu combustie internă (ICE).
Portofoliul extins le oferă acum mai multor șoferi ca oricând posibilitatea de a beneficia de performanța de iarnă premiată a Goodyear, 84% dintre noile dimensiuni având 19 inci sau mai mult. Multe dintre aceste dimensiuni sunt deja disponibile pe piață.
„UltraGrip Performance 3 reflectă angajamentul nostru de a livra cele mai înalte standarde de siguranță și performanță fiecărui șofer, indiferent de tipul de vehicul pe care îl conduce. Prin gama extinsă și rezultatele de top la testele de iarnă, Goodyear le oferă mai multor șoferi ca oricând siguranța de a ajunge oriunde îi poartă drumurile de iarnă”, a declarat Ben Glesener, Senior Director, Technology Consumer, EMEA, Goodyear.
Oferind aderență excelentă și siguranță deplină în condiții de iarnă, UltraGrip Performance 3 integrează inovațiile Goodyear, precum Snow Protect Technology și Wet Grip+ Technology, care, împreună, optimizează performanța anvelopei la temperaturi scăzute și asigură călătorii fără întreruperi pe tot parcursul sezonului rece.
În plus, UltraGrip Performance 3 este o alegere inteligentă, garantând performanțe constante, de top, din prima iarnă de utilizare până la ultima. De asemenea, îi ajută pe șoferi să facă economii, datorită durabilității și eficienței sporite în consumul de combustibil, făcând planurile de iarnă mai accesibile.
Mai multe informații despre Goodyear UltraGrip Performance 3 pot fi găsite aici: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/why-goodyear/goodyear-ultragrip-performance-3.html
Despre Goodyear
Goodyear este una dintre cele mai mari companii de anvelope din lume. Are aproximativ 68.000 de angajați și produce în 53 de facilități din 20 de țări din întreaga lume. Cele două Centre de Inovare din Akron, Ohio, și Colmar-Berg, Luxemburg, dezvoltă produse și servicii de ultimă generație, care stabilesc standardul de tehnologie și performanță pentru industrie. Pentru mai multe informații despre Goodyear și produsele sale, accesați www.goodyear.com/corporate.
Uncategorized
SIMEDICAL ROMÂNIA aduce în premieră în București expertiza mondială a prof. dr. Erdal Karaöz în medicina regenerativă
Publicat
acum 5 zilepe
octombrie 8, 2025
Simedical România facilitează accesul pacienților români la cele mai inovatoare tratamente din medicina regenerativă, prin organizarea unui eveniment exclusiv dedicat longevității și terapiilor celulare, alături de unul dintre cei mai reputați experți internaționali: Prof. dr. Erdal Karaöz de la Liv Hospital Istanbul.
Evenimentul are loc joi, 9 octombrie 2025, ora17, la Victoriei Ballroom, Calea Victoriei 21–23, București.
Prof. dr. Erdal Karaöz este un nume de referință la nivel global în terapii celulare, inginerie tisulară și terapii genice, cu peste 133 articole internaționale, 10 capitole de carte, 36 de premii academice, formare la Harvard Medical School – Joslin Diabetes Center, colaborări cu universități precum University of California San Francisco, precum și un H-index 34 și peste 4.000 de citări științifice. În prezent, coordonează Centrul de Medicină Regenerativă și Celule Stem – Liv Hospital Istanbul, unul dintre cele mai avansate centre de profil din Turcia.
Medicina regenerativă – soluții moderne pentru sănătate, vitalitate și prevenție
Medicina regenerativă aduce terapii celulare personalizate (inclusiv tratamente cu celule stem) care sprijină repararea țesuturilor, reduc inflamația cronică și echilibrează sistemul imunitar. Aceste terapii pot:
- încetini procesul de îmbătrânire la nivel celular,
- ameliora durerile articulare și rigiditatea,
- regla răspunsul imunitar în bolile autoimune (artrită reumatoidă, tiroidită Hashimoto, lupus),
- susține recuperarea în afecțiuni cronice precum diabet, infarct miocardic sau boli neurologice.
Pentru persoanele sănătoase, medicina regenerativă înseamnă prevenție și menținerea unui stil de viață activ; pentru pacienți cronici, poate fi o șansă reală de a încetini evoluția bolii și de a îmbunătăți calitatea vieții.
SIMEDICAL – legătura dintre pacienții români și medicina de vârf din Turcia
Prin parteneriatul încheiat cu Liv Hospital Istanbul, Simedical România oferă pacienților români o cale rapidă și sigură pentru a beneficia de expertiza profesorului Karaöz. Echipa Simedical se ocupă de:
- analiza și traducerea dosarelor medicale,
- prezentarea cazului către profesor,
- explicarea procedurilor, costurilor și pașilor de tratament,
- asistență completă pe durata întregii experiențe medicale în Turcia.
Date de contact pentru pacienți și jurnaliști:
📧 contact@simedical.ro
📞 +40 770 337 733
Despre Simedical România
Simedical România este un facilitator medical specializat în turism medical internațional, care conectează pacienții români cu centre medicale de excelență din Turcia. Compania colaborează cu spitale de top din Turcia și Israel, oferind soluții personalizate pentru tratamente inovatoare, inclusiv în domeniul medicinei regenerative, oncologiei, chirurgiei oncologice și terapiilor celulare.
Uncategorized
Sănătatea mintală este afectată negativ de digitalizare, arată studiile. Un zâmbet real este cheia către reconectare
Publicat
acum 2 săptămânipe
octombrie 3, 2025
București, 3 octombrie 2025 – În fața unei alienări digitale tot mai accentuate, care afectează negativ sănătatea mintală, conexiunile reale cu cei din jurul nostru sunt mai importante ca oricând. Iar primul pas către construirea acestor noi conexiuni autentice începe cu un zâmbet real. Pe 3 octombrie, cu prilejul Zilei Mondiale a Zâmbetului, Sensodyne celebrează printr-o campanie care își propune să readucă zâmbetele reale într-o lume supra-digitalizată. Sensodyne este aici pentru a susține zâmbete mai sănătoase în fiecare zi, posibile datorită științei.
„#fărăfiltre, doar zâmbete reale” este mai mult decât un simplu slogan de campanie. Devine un imn care reflectă o nevoie tot mai puternică în lumea supra-digitalizată de astăzi.
„Într-o societate în care interacțiunile sunt din ce în ce mai mult mediate de ecrane și filtrate prin imagini atent alese pe rețelele sociale, autenticitatea adesea se pierde. Cu ocazia Zilei Mondiale a Zâmbetului din acest an, atragem atenția asupra alienării generate de excesul digital și subliniem importanța conexiunilor umane autentice, nefiltrate. Un zâmbet real, fără filtre, devine un puternic memento că, dincolo de algoritmi și pixeli, oamenii tânjesc după prezență, sinceritate și legături emoționale adevărate. Iar Sensodyne este aici pentru a susține acest lucru”, a declarat Cătălin Crânguș, Country Manager Haleon România.
Studiile arată că sănătatea mintală este afectată semnificativ de mediile digitale
Numeroase studii, realizate de-a lungul anilor, au demonstrat o corelație pozitivă între utilizarea crescută a mediului digital și probleme care afectează sănătatea mintală, precum anxietatea, tulburările de somn, sentimentul de izolare sau chiar depresia. Adesea, aceste probleme au dus la o utilizare și mai intensă a instrumentelor digitale, agravând și mai mult situația.
De exemplu, un studiu recent publicat în Frontiers in Psychology a arătat că dependența de internet la adulți este strâns legată de probleme reale de sănătate mintală: depresie, anxietate și stres, precum și de o calitate scăzută a somnului. Adulții care prezentau semne de dependență digitală au raportat frecvent neliniște, dificultăți de odihnă și incapacitatea de a se „deconecta” după ore întregi petrecute online. Aceste constatări susțin ideea că, pentru adulți, consumul excesiv de conținut digital nu este doar un obicei, ci un factor care contribuie la alienare și la deteriorarea legăturilor umane autentice.
Un alt studiu, realizat în Cipru, a concluzionat că utilizarea excesivă a mediului digital a fost corelată cu niveluri mai ridicate de depresie, anxietate și stres, precum și cu o stimă de sine mai scăzută. Tinerii adulți sunt în mod special vulnerabili. Cercetarea confirmă că, deși există avantaje ale utilizării acestora, mediile digitale pot amplifica, de fapt, sentimentul de alienare și pot submina încrederea personală, subliniind nevoia urgentă de reconectare umană autentică.
Acestea sunt doar două exemple dintr-o multitudine de dovezi științifice care au evidențiat, în mod repetat, „cealaltă față a monedei” atunci când vine vorba de utilizarea digitalului: impactul asupra sănătății mintale.
Zâmbetul este cheia reconectării în viața reală
În contextul în care instrumentele digitale afectează negativ sănătatea mintală, cheia echilibrului și a reconectării cu cei din jur este reprezentată de un gest simplu: un zâmbet autentic, real. Acest gest, capabil să creeze o punte chiar și între doi străini pentru câteva secunde, poate fi cheia prin care contracarăm alienarea de zi cu zi și ne îmbunătățim starea de spirit.
Un studiu realizat de Fujita Health University School of Medicine din Japonia demonstrează cât de puternic influențează zâmbetul unei persoane pe cel al interlocutorului său: în scenarii în care doi oameni conversau, persoanele care ascultau și zâmbeau mai mult îi determinau pe vorbitori să zâmbească, la rândul lor, mai mult. Cu cât ascultătorul zâmbea mai des și mai intens, cu atât interacțiunea era percepută ca fiind mai confortabilă și mai plăcută.
O altă cercetare a arătat că persoanele mai expresive facial – care zâmbesc mai des și își exprimă vizibil emoțiile – sunt mult mai susceptibile de a fi plăcute, apreciate și considerate de încredere în interacțiunile sociale. În conversații video, participanții care afișau mai multă expresivitate facială, în special prin zâmbete, primeau constant evaluări pozitive din partea celorlalți, indiferent de context.
Cu prilejul Zilei Mondiale a Zâmbetului din acest an: #fărăFiltre, doar zâmbete reale
În momentul actual, în care utilizarea excesivă a digitalului alimentează adesea sentimente de izolare și deconectare, puterea unui zâmbet real se dovedește a fi un antidot simplu, dar cu impact real. Mai mult decât o expresie, un zâmbet autentic creează încredere, cultivă sentimentul de apartenență și reface legătura umană pe care tehnologia o poate eroda. Este un memento că, dincolo de ecrane și filtre, conexiunea autentică începe față în față, prin limbajul comun al unui zâmbet.
„La Sensodyne, credem că fiecare zâmbet autentic reflectă mai mult decât fericire. El transmite încredere, confort și stare de bine. De aceea, pentru a sărbători Ziua Mondială a Zâmbetului în acest an, am lansat un mesaj puternic: că, dincolo de filtre și ecrane, adevărata conexiune începe cu un zâmbet sănătos, nealterat. Prin faptul că ajută oamenii să amelioreze sensibilitatea dentară și să își protejeze dinții, Sensodyne se asigură că nimeni nu trebuie să se abțină, pentru că un zâmbet autentic merită să fie împărtășit liber. Nimeni nu ar trebui să își ascundă zâmbetul real”, a explicat Andreea Ilie, Marketing Manager divizia Igienă Orală Haleon România.
Despre Haleon
Haleon este unul dintre cei mai mari producători și furnizori de produse pentru sănătatea orală din lume. Având în portofoliu mărci susținute de expertiza științifică, printre care brand-urile Sensodyne și parodontax, Haleon se concentrează pe îmbunătățirea și menținerea sănătății orale. Obiectivul companiei este de a promova și de a îmbunătăți accesul la îngrijirea dentară de calitate prin educație, cercetare și parteneriate cu profesioniști din domeniul stomatologic.
Lider global în sănătatea consumatorilor, Haleon oferă produse pentru sănătatea de zi cu zi, cu umanitate. Portofoliul de produse al companiei acoperă cinci categorii majore, printre care sănătatea orală, ameliorarea durerii, sănătatea respiratorie, vitamine, minerale și suplimente (VMS).. Pentru mai multe informații, vă invităm să vizitați: www.haleon.com.
Parteneri




Știri din Constanța


Alexandru Ferariu – antreprenorul român care își construiește discret imperiul în România și Republica Moldova
Cine este Alexandru Ferariu, omul de afaceri român din umbră? Peisajul economic românesc este adesea dominat de figuri sonore, antreprenori...


Ce tipuri de cancer mamar poate detecta o mamografie?
Mamografia reprezintă una dintre cele mai esențiale metode de diagnostic în detecția precoce a cancerului mamar, o boală care rămâne...


Jucăriile care vorbesc – povești, cântece și iubire în glas de copil/ursuletultau.ro
Dragă cititorule, ia loc oleacă, că ți-oi spune o poveste cum alta nu-i, despre niște jucării ce nu doar că-ți...


SEO în 2025: De ce majoritatea site-urilor din România pierd trafic și cum să eviți capcana
Ești pregătit pentru valul de schimbări pe care 2025 îl aduce în SEO? Dacă nu, e posibil ca site-ul tău...


Ce tip de deschidere a ferestrelor PVC este potrivit pentru casa ta?
Tipul de deschidere a ferestrelor este un aspect important de luat in considerare atunci cand alegi tamplaria cu profile PVC....


Acneea la adulți: De ce continuă să apară și cum poți scăpa de ea?
Acneea nu mai este doar o problemă a adolescenței, ci afectează tot mai multe femei trecute de 22 de ani,...


Servicii Complete de Creare Site Web All-Inclusive pentru Afacerea Ta
În era digitală actuală, prezența online a devenit esențială pentru succesul oricărei afaceri. Cu toate acestea, mulți antreprenori se confruntă...


Mezoterapia scalpului – Tratamentul cu rezultate garantate pentru reducerea căderii părului
Te-ai întrebat vreodată de ce părul tău nu mai are aceeași densitate ca înainte? De ce găsești din ce în...


SEO în 2025: Strategii și Tendințe Esențiale pentru a Domina Piața Online din România
Dacă ai un site web sau un magazin online, știi deja că SEO este cheia succesului tău digital. Însă algoritmii...


Ursuleții de Plus Vorbitori: Jucării Magice care Îți Încălzesc Sufletul
A fost odată ca niciodată un prichindel ce nu se despărțea de ursulețul lui de plus. Îl purta în brațe...