Connect with us

Uncategorized

CSALB: Băncile au negociat mai mult și s-au împăcat mai des cu consumatorii în 2023. Beneficiile obținute de consumatori din negocierea cu băncile s-au dublat în 4 ani.

Publicat

pe

6 februarie, București. Consumatorii de servicii și produse financiare au obținut beneficii mai mari din negocierile cu băncile și IFN-urile desfășurate anul trecut în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). În 2023 s-au adresat CSALB cei mai mulți consumatori din ultimii 7 ani, iar băncile au acceptat cu 15% mai multe cereri de negociere decât în 2022. Valoarea beneficiilor obținute de consumatori în urma negocierilor cu băncile a depășit anul trecut 3,3 milioane de euro.

2.932 de cereri a primit CSALB în anul 2023 de la consumatorii care au solicitat băncilor (1.885 cereri) și IFN-urilor (1.047 cereri) intrarea într-o negociere în cadrul Centrului. Începând din anul 2016, CSALB a primit aproximativ 15.000 de cereri de negociere cu instituțiile de credit.

În 2023 băncile au acceptat cu 100 mai multe cereri trimise de consumatori decât în 2022. Astfel, s-au format 754 de dosare de negociere cu băncile și doar 4 cu IFN-urile.

Doar în 8 din 100 de negocieri părțile nu au acceptat soluțiile propuse de conciliatori și nu s-au înțeles. Conciliatorii CSALB au avut, astfel, cel mai mare procent de eficiență a concilierii de la înființarea CSALB (92%).

Alte 555 de înțelegeri între consumatori și bănci/IFN-uri s-au rezolvat amiabil, prin înțelegere directă, după ce consumatorii au trimis cererile către CSALB. Majoritatea acestora erau probleme simple, care se puteau rezolva și fără aportul unui conciliator al Centrului sau care nu țineau de condiții ce puteau fi negociate (cum sunt cererile de ștergere a înregistrărilor în Biroul de Credit).

24 de zile a fost timpul mediu de negociere cu banca anul trecut. Deși conform legii (OG 38/2015) timpul maxim de găsire a unei soluții prin conciliere este de 90 de zile și poate depăși acest termen în cazul negocierilor mai complicate, rapiditatea soluționării alternative la instanță a crescut constant în ultimii ani.

Cele mai rapide înțelegeri au fost finalizate în 2023 într-o singură zi (14 cazuri) sau în două zile (37 cazuri). Au existat și 31 de negocieri mult mai dificile, care s-au încheiat după mai mult de 100 de zile. Conciliatorii care au soluționat negocierile cel mai rapid sunt: Roxana Mustățea (medie de 12 zile), Nela Petrișor (medie de 14 zile), Septimiu Stoica și Ionuț Ștefan (medie de 15 zile).

Conciliatorii care au intermediat cele mai multe negocieri în 2023 sunt Alexandru Ambrozie (60 de dosare de conciliere), Mihaela Budișteanu (59 de dosare) și Valentin Cocean (59 de dosare).

Peste 11,3 milioane de euro reprezintă suma totală a beneficiilor obținute de consumatori în urma negocierilor purtate între 2016-2023 în cadrul CSALB.  Cea mai mare sumă rezultată din negocieri s-a înregistrat anul trecut (3,3 milioane euro), cu peste 60% mai mare decât în 2022.

În medie, un consumator a obținut beneficii de 5.000 de euro dintr-o negociere purtată anul trecut. De altfel, beneficiile de până în 5.000 de euro reprezintă jumătate dintre înțelegerile intermediate de CSALB. Sumele reprezintă diminuări ale costului creditului prin: reducerea sau eliminarea unor comisoane, diminuarea dobânzii, scăderea ratelor și chiar ștergerea întregii datorii (în cazuri dificile).

Peste 500 de procese purtate în instanțele din România au fost soluționate amiabil în ultimii trei ani, în cadrul CSALB. Băncile și judecătorii au propus consumatorilor soluționarea alternativă, prin conciliere, de la primul termen de judecată.

Astfel, consumatorii:

  • au redus timpul în care și-au rezolvat problema (de la câțiva ani în instanță, la o medie de 30 de zile în ultimii ani, în cadrul CSALB);
  • au beneficiat de gratuitatea concilierii pentru persoanele fizice, în schimbul cheltuielilor pe care le implică un proces.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: „Ne aflăm în al 8-lea an de conciliere a relației dintre consumatori și bănci/IFN-uri, iar creșterea activității de la un an la altul demonstrează îmbunătățirea continuă a mecanismului de negociere condus de conciliatorii CSALB și disponibilitatea mai mare a băncilor de a rezolva problemele întâmpinate de consumatori. În plus, creșterea numărului de procese în care părțile doresc o rezolvare amiabilă confirmă principalul motiv  al înființării CSALB: acela de a le oferi consumatorilor și instituțiilor financiar-bancare o alternativă la instanța de judecată.

Românii  îmbrățișează tot mai des această soluție rapidă și fără costuri pentru ei. Sunt multe cazuri în care oamenii și-au rezolvat problema cu banca în una sau două zile. Practic, după ce au petrecut câteva minute completând cererea pe site-ul CSALB, consumatorul a primit răspuns de la bancă în aceeași zi. A urmat deschiderea unui dosar de conciliere, în care conciliatorul a propus imediat o soluție. Aceasta a fost acceptată de ambele părți, iar cazul s-a încheiat câteva ore mai târziu, după schimburi de emailuri și discuții telefonice. Această deschidere și disponibilitate manifestată de unele bănci comerciale contribuie la consolidarea încrederii întregului sistem bancar.

Din păcate mai sunt bănci care resping o parte dintre cererile pe care le primesc de la propriii clienți, prin intermediul CSALB. În aceste circumstanțe, recomandarea noastră reiterată inclusiv pentru anul 2024 este ca aceste instituții de credit să evite ca astfel de spețe să ajungă în instanțele de judecată, încercând soluționarea directă a problemei consumatorului. Dacă solicitarea nu poate fi rezolvată prin negociere directă între părți, este de preferat ca aceasta să fie soluționată prin implicarea conciliatorilor CSALB, evitându-se calea contencioasă. Astfel, părțile aflate în dispută ar economisi resurse de timp și bani, iar instanțele publice s-ar degreva de procese lungi și dificile, în care, la final, doar una dintre cele două părți are de câștigat, nu amândouă cum se întâmplă în conciliere.

*** 

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal) sau prin chat-ul de pe csalb.ro la care răspunde un operator din call-center.

 

Facebook Comments
Citeste in continuare
Publicitate

Uncategorized

Alan Walker, la IntenCity Festival

Publicat

pe

De

Alan Walker este unul dintre headlinerii Festivalului IntenCity, care va avea loc la Craiova, în perioada 28-30 iunie 2024.

Legendarul DJ norvegian va electriza în această vară scena Festivalului IntenCity, aflat la cea de-a treia ediție, cu piesele sale care au cucerit inimile fanilor din întreaga lume. Abonamentele la IntenCity, unul dintre cele mai importante festivaluri ale României, au fost puse în vânzare și pot fi achiziționate la cel mai mic preț: 150 de lei – acces general, în cadrul campaniei presale, până la data de 15 martie 2024.

Tânărul DJ și producător norvegian Alan Walker a captat atenția lumii muzicale în 2015 cu hitul de debut „Faded”, care a adunat peste 1,4 miliarde de stream-uri pe Spotify și 3,1 miliarde de vizualizări pe YouTube. Single-ul i-a adus o nominalizare la premiile BRIT pentru Cântecul anului, precum și un premiu Grammy norvegian la aceeași categorie.

Au urmat single-uri de succes, cum ar fi „Alone” și „Darkside”, colaborări cu artiști precum Ava Max, Hans Zimmer, Noah Cyrus, Sia, Bruno Mars și Coldplay, lansarea albumului de debut „Different World” care a ajuns în vârful clasamentelor muzicale, peste 650 de spectacole și festivaluri la care a fost cap de afiș, albumele „World of Walker” și „Walkerverse” și o serie de numeroase show-uri sold out pe cele mai prestigioase scene muzicale ale planetei. Cu peste 115 milioane de urmăritori pe platformele sale sociale, peste 12 miliarde de vizualizări pe YouTube și 50 de miliarde de stream-uri audio și video, Alan Walker este o forță în lumea muzicală, show-urile sale live fiind dorite în toate colțurile lumii.

Alan Walker este primul artist anunțat pentru Festivalul IntenCity, organizat de Opera Română Craiova, care și-a propus să reunească în cadrul evenimentului, încă de la prima ediție, o varietate de genuri și influențe muzicale. Desfășurată pe două scene amenajate pe Stadionul Ion Oblemenco și la Sala Polivalentă, cea de-a treia ediție a festivalului va aduce la Craiova noi stiluri emblematice de muzică, surprize și activități atractive pentru participanți, oferind o experiență festivalieră unică în România.

Abonamentele pentru Festivalul IntenCity  pot fi achiziționate online de pe https://iticket.ro/event/intencity-2024 și de la agenția Operei Române Craiova de la Sala Polivalentă din Craiova.

Bilete: https://iticket.ro/event/intencity-2024

Website: https://craiovaintencity.ro/

Facebook: https://www.facebook.com/CraiovaIntenCity/

Instagram: https://www.instagram.com/intencity.festival/

YouTube: https://www.youtube.com/@intencityfestivalcraiova

TikTok: https://www.tiktok.com/@intencity.festival

Festivalul IntenCity este organizat de Opera Română Craiova, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local Craiova.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Uncategorized

HONOR aduce în prim-plan viitorul AI pe dispozitivele smart la MWC 2024

Publicat

pe

De

HONOR, Qualcomm și GSMA își unesc forțele pentru a evidenția AI-ul centrat pe nevoile utilizatorului și își afirmă angajamentul cu privire la o colaborare deschisă și protecția datelor

 

 28 februarie 2024, București – La MWC Barcelona 2024, George Zhao, CEO al HONOR Device Co. Ltd., a urcat pe scenă alături de liderii din industrie pentru o discuție de grup care îndeamnă la reflecție. Sesiunea, intitulată „Putting Humans First in AI Development: Key Considerations for Creating AI for Smart Devices”, i-a avut ca invitați și pe John Hoffman, CEO al GSMA Ltd. și Alex KatouzianGroup GM of MCX, Qualcomm Technologies Inc. Împreună, aceștia au subliniat importanța creării unor dispozitive AI care să susțină o experiență intuitivă, centrată pe nevoile utilizatorilor, asigurând în același timp confidențialitatea acestora.

„Credem că inteligența artificială va transforma sistemul de operare și va redefini experiența pe smartphone-uri. HONOR va progresa în îmbunătățirea strategiei AI integrând-o în MagicOS și în toate dispozitivele HONOR, asigurând o experiență centrată pe nevoile și dorințele utilizatorilor”, a declarat Zhao, subliniind angajamentul HONOR de a crea dispozitive ce integrează AI, având în centrul lor nevoile utilizatorilor.

Expertiza HONOR în domeniul inteligenței artificiale la nivel de dispozitiv este demonstrată de lansarea la MWC a MagicOS 8.0, care prezintă o integrare completă a inteligenței artificiale la nivel de platformă și prima interfață de utilizator bazată pe intenție (IUI) din industrie. MagicOS 8.0 se mândrește, de asemenea, cu Magic Portal, o funcție ce oferă recomandări de comenzi rapide bazate pe intenție, care permite utilizatorilor să navigheze fără efort între aplicații și să acceseze serviciile printr-o singură glisare. Acesta integrează cu succes 100 de aplicații utilizate cel mai frecvent la nivel global.

HONOR a colaborat, de asemenea, cu Qualcomm pentru a prezenta implementarea aplicației open-source Llama 2 pe noul HONOR Magic6 Pro, demonstrând puterea inteligenței artificiale pe dispozitiv fără a necesita o conexiune la internet.

Adoptarea unui ecosistem deschis

HONOR promovează un ecosistem deschis, invitând parteneri globali precum Qualcomm și GSMA să se alăture misiunii sale. „Prin încurajarea colaborării deschise, dezvoltăm experiențe AI pe dispozitive pentru a aduce beneficii directe utilizatorilor”, a declarat Zhao.

Facilităm dezvoltarea și inovarea pe platformele noastre,” a declarat Katouzian. Colaborarea și transparența aduc beneficii semnificative în industrie, motiv pentru care cooperarea Qualcomm cu partenerii noștri este esențială. Suntem ferm convinși că inovația și tehnologia vor consolida parteneriatele noastre. Atât timp cât putem continua să inovăm și să colaborăm cu partenerii noștri, vedem un potențial fără limite pentru evoluția noastră.”, a continuat acesta.

John Hoffman a adăugat AI este pe punctul de a revoluționa totul, iar noi suntem entuziasmați să vedem companii precum HONOR și Qualcomm folosind tehnologia AI pe dispozitive pentru a inova în domeniul dispozitivelor smart, îmbunătățind astfel viața utilizatorilor. GSMA, în colaborare cu HONOR, a dezvăluit, de asemenea, „Viziunea Terminalelor 6G” care conturează o perspectivă amplă asupra dezvoltării terminalelor 6G în era AI și stabilește direcția pentru progresele viitoare din industrie.”

Strategia AI centrată pe experiența utilizatorului în toate scenariile

Conform lui Zhao, avansul actual în domeniul inteligenței artificiale este fără precedent în istorie și va transforma profund dispozitivele inteligente. Obiectivul strategic al HONOR este de a integra AI în MagicOS, prin introducerea primei interfețe inteligente pentru utilizatori (IUI) din industrie. Aceasta implică implementarea unui nou nucleu, o nouă interfață de utilizare și crearea unui ecosistem interconectat, propulsat de AI, care să acopere o gamă largă de dispozitive, de la smartphone-uri la PC-uri. Această abordare va oferi utilizatorilor o experiență fluidă între dispozitive, aplicații și ecosisteme.

 

Inteligența artificială la nivel de platformă și LLM-urile permit ca HONOR să poată integra cu ușurință dispozitivele ce folosesc AI, precum PC-urile și smartphone-urile, în rutina zilnică a utilizatorilor. Aceste tehnologii sunt proiectate să înțeleagă intențiile utilizatorilor și să anticipeze nevoile acestora”, a explicat Zhao. El a subliniat că, pe măsură ce utilizatorii interacționează mai frecvent cu aceste dispozitive, experiența lor devine tot mai personalizată și mai adaptată nevoilor individuale.

Alex Katouzian a evidențiat, de asemenea, trendul în creștere al procesării inteligenței artificiale din cloud către dispozitivele personale, cum ar fi smartphone-urile și PC-urile. Prin optimizarea sau compactarea modelelor noastre, colaborând strâns cu partenerii noștri, precum HONOR, și alți parteneri din industrie, precum furnizorii de sisteme de operare, ne propunem să transferăm o parte semnificativă a acestor capacități și date [cloud AI] direct pe dispozitive. Potențialul de expansiune al AI pe dispozitiv este, practic, nelimitat.”, a menționat acesta.

Securitatea datelor: Pilonul essential al inteligenței artificiale

Inteligența artificială nu poate exista fără o bază de securitate”, a declarat Zhao, subliniind principiul PFAST al HONOR în dezvoltarea inteligenței artificiale – Confidențialitate, Corectitudine și Echitate, Responsabilitate, Securitate și Fiabilitate, Transparență și Controlabilitate. Facem apel la industrie să colaboreze în ceea ce privește gestionarea inteligenței artificiale pentru a asigura confidențialitatea și protecția utilizatorilor”, a declarat Zhao. Tehnologia HONOR MagicGuard și certificările obținute în materie de confidențialitate, precum ePrivacySeal, sunt inițiative-cheie în acest demers.   

Modelarea viitorului cu 6G și AI

Impulsionat de progresele rapide în domeniul inteligenței artificiale, 6G va aduce posibilități impresionante, dar și provocări complexe.  HONOR și GSMA au publicat la MWC „Viziunea Terminalelor 6G „.

Dezvoltat împreună cu partenerii colaboratori China Unicom, China Mobile, China Telecom, Du, Telstra și Inmarsat, acest document prezintă viziunea unei lumi inteligente centrate pe utilizator, modelată de capacitățile transformatoare ale 6G și AI. Documentul detaliază nouă scenarii potențiale, cinci direcții cheie de cercetare și patru capacități standard pentru terminalele 6G. Aflați mai multe despre acest document [aici].

Odată cu prezentarea acestei analize, HONOR și GSMA au făcut primul pas în explorarea viitorului 6G. HONOR invită partenerii din industrie să își unească forțele, să se angajeze în cercetări comune și să se alăture unui consens în industrie privind terminalele 6G.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Uncategorized

Ce trebuie sa iti ofere un magazin panouri fotovoltaice pentru un inceput ca la carte?

Publicat

pe

magazin panouri fotovoltaice

 

Atunci cand vrei sa pui la punct un sistem de panouri fotovoltaice, fie acesta on-grid sau off-grid, ideal ar fi sa poti apela la un singur magazin panouri fotovoltaice pentru acest lucru. Astfel, vei achizitiona toate elementele necesare dintr-un singur loc – rezolvi usor problemele cu garantia, poti avea parte si de reduceri, iar compatibilitatea dintre produse nu va fi o problema.

Totusi, daca esti la inceput de drum, este posibil sa nu stii care sunt toate elementele necesare pentru un astfel de sistem. Asadar, inainte de a decide care este magazinul pe care vrei sa-l folosesti pentru achizitia primului tau sistem fotovoltaic, trebuie sa verifici gama sa de produse – iata cum ar trebui sa arate aceasta!

 

Panouri solare fotovoltaice

Evident, trebuie sa poti cumpara cu incredere elementul principal al unui sistem fotovoltaic. Este vorba despre panourile solare fotovoltaice – dar si despre faptul ca acestea pot fi gasite intr-o gama extrem de variata.

Din fericire, un magazin profesional va avea deseori o selectie relativ limitata, anume cu cele mai bune panouri disponibile pe piata, din punct de vedere al producatorului. La acest capitol, putem aminti branduri precum Canadian Solar, Trina Solar si Ja Solar.

 

Invertoare fotovoltaice

Poti avea cele mai bune panouri de pe piata – vor fi complet inutile daca nu ai un invertor de calitate, dar mai ales potrivit pentru sistemul tau. In acest caz, un magazin panouri fotovoltaice este cel mai bun prieten al tau, deoarece acesta iti poate recomanda invertorul perfect pentru sistemul pe care vrei sa-l pui la punct.

Invertorul este echipamentul care transforma energia solara, captata in mod direct de catre panouri, in energie electrica utilizabila si care poate fi trimisa in interiorul locuintei.

 

Baterii solare fotovoltaice

In cazul unui sistem off-grid, ai nevoie obligatoriu de o baterie. In caz contrar, surplusul de energie produs de sistemul fotovoltaic nu va fi stocat nicaieri, deci poti ajunge intr-un moment in care nu vei avea energie electrica pentru a-ti alimenta locuinta sau casa de vacanta, dupa caz.

Totusi, bateriile solare pot fi de folos si in cazul sistemelor on-grid, motiv pentru care orice magazin panouri fotovoltaice ar trebui sa le includa in oferta. Mai exact, incarcatura bateriilor solare poate fi utilizata in timpul penelor de curent sau altor probleme similare.

Astfel, nu vei fi nevoit sa apelezi la un generator traditional, cu combustibil – in schimb, vei ramane verde in permanenta.

 

Cabluri solare si conectori

Nu in ultimul rand, ai nevoie de legaturile dintre organele interne ale sistemului tau fotovoltaic. Cablurile solare si conectorii trebuie sa fie pur si simplu exceptionali cand vine vorba de performanta si rezistenta la factorii de mediu. Un cablu solar, de exemplu, poate fi expus in permanenta mediului exterior – soare, vant, zapada, ploi si multe altele. Astfel, rezistenta acestuia nu ar trebui sa poata fi pusa la indoiala.

Acelasi lucru se aplica si in cazul conectorilor. Scurt si la obiect, odata conectati, acestia nu ar trebui sa poata fi indepartati cu usurinta sau sa-si slabeasca conexiunea in timp.

 

O astfel de gama de produse poate fi gasita intr-un magazin panouri fotovoltaice online de exceptie din Romania, anume Lumio-Energy.ro. Acolo mai poti gasi si o multime de accesorii pentru invertoare, precum si statii de incarcare, in cazul in care scopul tau principal este de a utiliza energia solara pentru a-ti incarca, la discretie, vehiculul electric.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Constanța

hotelul perfect hotelul perfect
Social5 zile ago

Cum să îți alegi hotelul perfect pentru o vacanță ideală

Planificarea unei vacanțe poate fi o experiență entuziasmantă, dar și plină de provocări. Una dintre cele mai importante decizii este...

statuete personalizate dupa poza statuete personalizate dupa poza
Social6 zile ago

Cum să folosești o fotografie pentru a crea un cadou memorabil

Fotografiile sunt niște mici capsule care capturează momente prețioase din viața noastră. Ele sunt o modalitate minunată de a păstra...

ferestrele din PVC ferestrele din PVC
Social1 lună ago

Despre combaterea mucegaiului si umiditatii cu usile si ferestrele din PVC

Cand vine vorba de caminul nostru, confortul si sanatatea sunt doua aspecte esentiale pe care ne straduim sa le imbunatatim...

Vâlcea Vâlcea
Social1 lună ago

Locuri romantice din judeţul Vâlcea

Romantismul nu este rezervat doar orașelor mari sau destinațiilor exotice. Vâlcea, un colț pitoresc al României, ascunde locuri romantice care...

ferestrele din PVC ferestrele din PVC
Social1 lună ago

Economiseste energie si bani cu usi si ferestre PVC

In prezent, preocuparea pentru eficienta energetica in locuinte este din ce in ce mai prezenta. O solutie versatila si eficienta...

verificare-rovinieta-online verificare-rovinieta-online
Afaceri3 luni ago

Cum să administrezi roviniete in compania ta mai simplu

Cum să administrezi rovinietele din companie mai simplu. Despre rovinieta.online Rovinieta.Online este un portal destinat managerilor de transport, managerilor de...

Social3 luni ago

Rochiile tricotate și farmecul lor inconfundabil – o îmbrățișare elegantă a iernii

Odată cu venirea sezonului rece, garderoba noastră se transformă într-o paletă de nuanțe calde și texturi prietenoase cu frigul. În...

stickere auto personalizate stickere auto personalizate
Social3 luni ago

Cadouri unice de sărbători: Stickere auto personalizate pentru prietenii tăi

Sărbătorile se apropie cu pași repezi, iar dacă ești în căutarea unor cadouri care să surprindă plăcut prietenii tăi, poate...

Social4 luni ago

3 modele de rochii de seară cu care vei străluci în această toamnă

Toamna aduce cu sine noi evenimente la care să iei parte, nu-i aşa? Indiferent dacă este vorba despre un eveniment...

Social4 luni ago

Cum ai grijă de tenul tău în sezonul rece?

Cu trecerea de la razele blânde ale verii la răcoarea toamnei, cele mai multe dintre noi ne aflăm în fața...