Connect with us

Eveniment

CULISELE STATULUI PARALEL. Scandalul Petrom. Contractul de privatizare a fost desecretizat. Doar o zi!

Constanta MEA

Publicat

pe

Desecretizarea contractului de privatizare al companiei Petrom a avut loc în urmă cu 16 ani, și a fost decretată de către președintele țării de atunci, Traian Băsescu. Dar a făcut-o doar pentru 24 de ore!

Noul președinte Traian Băsescu a avut ceva de comentat împotriva privatizării Petrom imediat după instalarea la Cotroceni. Pe 16 septembrie 2005, el a cerut ministerului Economiei contractul secretizat de privatizare și l-a obținut imediat, lăsîndu-l în analiză la Preşedinţie în timp ce el pleca într-o vizită în SUA. A doua zi, tot el făcea mare anunț:
„Contractul de privatizare a Petrom mi-a fost predat de Ministerul Industriilor înainte de plecarea în SUA. În zilele următoare, specialiştii şi consilierii de specialitate vor analiza acest contract şi nu exclud posibilitatea de a-l face public”, a precizat şeful statului.

Lucrurile nu au mers, totuși, chiar atît de simplu. Ministrul Economiei, Codruţ Şereş, a trebuit să discute cu reprezentanţii OMV despre publicarea contractului de privatizare al Petrom, în martie 2006 așteptînd un răspuns din partea grupului austriac.

La jumătatea lunii, OMV a dat răspunsul așteptat, de acord cu publicarea contractului, dar asta să se întîmple cu toate contractele de privatizare încheiate de autorităţile române, declara directorul general adjunct al Petrom, Werner Schinhan.
Pentru că, rețineți, toate contractele cu mari privatizări din energie erau secrete, nu doar cel privind Petrom.

„Deja 80% din conţinutul acestui contract este cunoscut, prin Legea 555/2004 (actul normativ prin care a fost aprobată privatizarea companiei – n.r). Poziţia OMV este simplă şi clară. Dacă Guvernul României doreşte să publice acest acord, poate să dea o altă lege prin care să realizeze acest lucru”, mai spunea Schinhan.

Pe 17 noiembrie, ministrul Şereş anunța public și că DNA solicitase, în aprilie, documente privind privatizarea Petrom, iar Oficiul pentru Privatizare în Industrie le transmisese 676 de file.

Pe 21 noiembrie 2006, Traian Băsescu s-a întâlnit cu preşedintele OMV, Wolfgang Ruttenstorfer.
La întâlnire au participat ministrul Economiei şi Comerţului, Codruţ Şereş, şi ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu. Întîlnirea avea loc înaintea unei ședințe a CSAT convocate pentru a discuta privatizările din sectorul energetic, inclusiv clauzele din contractul de vânzare a Petrom, nivelul redevenţei şi de fiscalitate aplicat companiei.

Pe 22 noiembrie, Şereş anunța oficial că MEC va face publice contractele: ”Contractele vor fi publicate pe site-ul MEC, însă va dura o perioadă până vom scana toate documentele, inclusiv anexele. Nu vor fi publicate, însă, planurile de afaceri ale investitorilor”.

De asemenea, urmau să fie prezentate contractele încheiate între producătorii şi distribuitorii din sectorul energiei electrice, mai preciza ministrul Economiei.

„Vom prezenta, pentru început, lista firmelor care achiziţionează energie electrică şi acţionariatul lor. La contractele de export ale companiei Hidroelectrica nu vor mai exista clauze de confidenţialitate”, mai spunea Şereş.

Anunțul venea după decizia CSAT din 22 noiembrie, care ceruse deţinătorilor de contracte de privatizare în domeniul energetic, fie că era vorba despre Petrom sau de distribuţia de energie electrică sau de gaze, să le facă publice imediat, după cum anunțase după ședință preşedintele Traian Băsescu.
El mai dezvăluia că acele contracte erau deja la Preşedinţie, dar ”este de datoria Ministerului Economiei şi Comerţului să le facă publice în cel mai scurt timp”.

Pe 27 noiembrie, SRI anunța, prin directorul George Maior, că a transmis în 2004 autorităţilor abilitate peste 160 de note privind privatizarea Petrom. El mai spunea, într-un interviu, că, printre aceste materiale, s-au aflat şi unele care semnalau „chestiuni strategice”.
Şeful SRI dezvăluia că a fost atrasă atenţia inclusiv asupra problemei redevenţei sau asupra riscului pierderii controlului asupra rezervelor de hidrocarburi ale ţării.
De asemenea, el admitea faptul că „România căuta extrem de intens, prin acţiuni inclusiv de ordinul politicilor economice, să intre în Uniunea Europeană”.

Pe 28 noiembrie, OMV a transmis oficial autorităţilor acordul pentru desecretizarea contractului de privatizare a Petrom: „OMV a trimis deja un acord oficial pentru publicarea contractului de privatizare a Petrom. Contractul este expresia rezultatului unui proces de negociere foarte deschis, transparent şi supravegheat îndeaproape, între Guvernul României şi OMV, respectând standardele internaţionale”, potrivit biroului de presă al grupului austriac.

Pe 29 noiembrie, MEC anunța că va publica, a doua zi, pe site-ul instituţiei, contractele de privatizare a firmelor din sectorul energetic, respectiv OMV-Austria, E.ON Ruhrgas-Germania, E.ON Energie-Germania, CEZ-Cehia şi Enel-Italia. O singură firmă din șase refuzase desecretizarea.

Publicarea contractului Petrom a fost acoperită generos cu un scandal epocal

Exact în ziua publicării, Curtea de Apel Bucureşti a hotărît arestarea, pentru 20 de zile, a funcţionarilor ministeriali Dorinel Mucea (care se ocupase direct de contractul Petrom) şi Mihai Donciu şi a consultanţilor internaţionali Stamen Stanchev şi Vadim Benyatov Don, acuzaţi de spionaj şi trădare prin transmitere de secrete, în dosarul privatizărilor. Respectivii fuseseră reținuți cu o seară înainte de către procurorii DIICOT.
La rîndul său, ministrul Economiei, Codruț Șereș, a devenit primul demnitar post-decembrist acuzat de trădare și transmitere de secrete de stat în celebrul scandal al spionilor. La o zi sau două după publicarea contractelor, Șereș a demisionat, după alte cîteva zile fiind pus sub urmărire penală și, ulterior condamnat. S-a produs o criză politică pe fondul celui mai mare scandal economic din ultimii ani, iar presa nu a mai avut timp de altele.

Nu se știe cît au stat pe siteul ministerului contractele desecretizate ale privatizărilor strategice din energie, informații ulterioare despre acest aspect lipsesc.

Rămîne o singură mare, foarte mare întrebare: să fie de imaginat ca scandalul spionilor să fi fost, efectiv, doar marea diversiune menită să acopere publicarea contractelor ori derularea evenimentelor a fost o simplă coincidență?

Sursa: inpolitics

Facebook Comments

Eveniment

Platforma de audiobook-uri și e-book-uri Voxa se lansează în ItaliaPlatforma de audiobook-uri și e-book-uri Voxa se lansează în Italia

Publicat

pe

De

București, 15 mai 2024 – Voxa, aplicația de streaming pentru audiobook-uri și e-book-uri, începe expansiunea internațională și își extinde operațiunile în Italia. Din 15 mai, serviciul va fi disponibil pentru ascultătorii italieni, cu o librărie formată din peste 100.000 de titluri în limba italiană și engleză.

În strategia de expansiune dezvoltată de Voxa, ​​Italia s-a evidențiat ca o piață majoră de carte, cu o valoare totală de aproximativ 1,8 miliarde de euro în 2023, dar cu o penetrare digitală de doar 6%, prezentând o oportunitate semnificativă de creștere. În acest context, un nou jucător dinamic precum Voxa, care contribuie la extinderea catalogului de cărți audio disponibil, poate crea condițiile pentru ca piața să crească cel puțin până la 10% din totalul acesteia până în 2026. Voxa are în plan ca în primele trei luni să deschidă studiouri locale, unde să înregistreze conținut exclusiv și să pună la dispoziția editurilor servicii de producție audio.

Până la sfârșitul anului 2024, Voxa va investi peste 2 milioane de euro în dezvoltarea operațiunilor din Italia. În acest sens, compania a deschis un birou în Milano și are deja o echipă locală care să gestioneze implementarea strategiei de lansare și dezvoltare în Italia. Coordonarea regională și dezvoltarea tehnologiei vor fi gestionate de hub-ul regional al companiei din București.

„Planurile ambițioase și premierele vor continua în România, care rămâne o piață cheie pentru Voxa. Expansiunea internațională nu reprezintă o schimbare în focusul nostru, ci dovada că am creat un produs și un model de business valoroase, care se vor bucura de recunoaștere și peste hotare. Acest lucru dovedește încă o dată că resursele și talentul local ne pot aduce la același nivel cu marii jucători la nivel global. Credem că tehnologia Voxa o să fie apreciată și adoptată cu succes într-o țară precum Italia,” spune Dan Vidrașcu, CEO Voxa.

Prin intermediul Voxa, utilizatorii din Italia vor avea acces la o vastă bibliotecă de cărți audio, cuprinzând o gamă largă de genuri literare, de la ficțiune la non-ficțiune, de la cărți clasice la cele mai recente bestseller-uri. Astfel, Voxa are deja parteneriate cu cele mai mari grupuri editoriale, printre care se numără și editurile Arnoldo Mondadori Editore și GEMS.

În linie cu structura ofertei din România, Voxa va avea disponibile două opțiuni de abonamente nelimitate: lunar și anual.

Despre Voxa

Voxa este liderul aplicațiilor de streaming pentru audiobook-uri și e-book-uri din România, cu peste 300.000 de useri activi în 2023, la doar doi ani de la lansare. În prezent, platforma Voxa cuprinde peste 70.000 de titluri (audiobook și e-book în limba română și în limba engleză) cât și cea mai mare colecție de audiobook-uri în limba română din lume. Peste 50.000 de români care locuiesc în străinătate sunt ascultători activi de audiobook-uri în limba română, arată rezultatele studiului „Piața de carte digitală din România”, prima cercetare de piață dedicată audiobook-urilor și e-book-urilor din România, realizată de către Voxa în mai 2023. Voxa colaborează cu peste 40 de edituri de renume local și internațional printre care și Litera, Corint, Trei, Humanitas, Curtea Veche, Niculescu, For You și Harper Collins.

Voxa poate fi descărcată din Google Play și din AppStore de către orice utilizator de smartphone. Mai multe informații sunt disponibile pe www.voxa.ro.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Avantajele concilierii cu banca față de „darea în plată” și „falimentul personal”

Publicat

pe

De

15 mai, București. Contractele dintre consumatori și bănci ar trebui să fie simplificate, iar acest lucru poate veni odată cu dezvoltarea digitalizării în banking. Cadrul legislativ românesc obligă părțile să încheie contracte voluminoase, cu clauze tehnice greu de înțeles. Mulți consumatori citesc contractele abia după ce întâmpină probleme în plata ratelor, iar alții aleg varianta costisitoare a instanțelor (pentru „darea în plată” sau „falimentul personal”), deși rezolvarea amiabilă în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este gratuită pentru consumatori și durează, în medie, mai puțin de o lună. Sunt doar câteva dintre temele dezbătute în al 4-lea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alexandru Berea și Nela Petrișor, într-o discuție moderată de Gabriel Bălașu.

| PODCAST CSALB | 

Este al 4-lea an când în interviurile CSALB participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. Anul acesta și jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). Analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.

În unele state contractele dintre consumatori și bănci sunt redactate foarte simplu și ușor de înțeles datorită legislației care spune că dacă un articol este prevăzut de lege, el nu mai trebuie să fie preluat și în contract. În România asistăm la o tendință opusă: tot ceea ce prevede legea, trebuie să fie preluat în clauze contractuale, pentru că plecăm de la prezumția că omul de rând nu cunoaște legea. Astfel, contractele pe care le avem cu clienții noștri devin mult prea voluminoase și pot complica și mai mult situația consumatorilor care întâmpină probleme financiare. Cadrul legislativ trebuie să urmeze trendurile digitalizării și să adopte conceptul de <<legal design>>, adică o simplificare a contractelor. Clientul, în momentul în care va avea informația structurată, mai clară și mai simplă, o va înțelege mult mai bine.”

 

„Procesele dintre clienți și bănci implică o serie de costuri: financiare, de timp, dar și de imagine. Aș vrea să ne referim la darea în plată a imobilului și la legea insolvenței persoanelor fizice. Cum apreciați aceste două măsuri legislative și de ce nu ar trebui să se ajungă acolo?

 

 

 

Aceste două instrumente, atât din perspectiva legală a dreptului de proprietate, cât și ca imagine, sunt două instrumente la care oamenii ar trebui să apeleze doar în situații extreme. Darea în plată înseamnă să renunți la un drept de proprietate, ca să scapi de creditul pentru achiziția acelei proprietăți. Practic, îți lași casa la care ai visat, ca să scapi de credit. Falimentul personal este o soluție brutală din perspectiva imaginii. Trebuie să te duci în fața instanței și să aduci argumente și probe pentru motivul din cauza căruia ai ajuns în situația de faliment personal. De prea puține ori explicația este una simplă, de tipul: nu mai am venituri! Trebuie să demonstrezi de ce nu mai ai venituri, ce s-a întâmplat? De ce n-ai făcut economii când aveai venituri? Care a fost grija ta față de familie ca să nu ajungi în această situație? Și nu văd de ce ai face acest efort și nu ai încerca întâi să chemi banca într-o procedură de conciliere, aici la CSALB. Mai ales că este gratuit pentru consumatori și durează foarte puțin.

În materie de conciliere câștigul obținut este mai important decât cine are dreptate. Trebuie să ajungem la un rezultat satisfăcător atât pentru bancă, cât și pentru client. Este situația de win-win. Sistemul judiciar este win-lose. Adică o parte câștigă, cealaltă pierde. Noi le spunem consumatorilor care întâmpină probleme: Haideți, să găsim împreună o soluție! Pentru a face asta trebuie mai întâi să evităm pozițiile extreme, apoi să înțelegem ce vrea clientul ca să-și poată duce mai departe contractul, iar banca să poată obține rambursarea împrumutului acordat.

Celor care vor să apeleze la darea în plată sau să își declare falimentul le amintesc faptul că orice procedură judiciară este una de lungă durată, în timp ce persoanele care se află în dificultate financiară au nevoie de o soluție imediată. Soluția falimentului persoanelor fizice nu aduce o rezolvare rapidă din cauza mecanismelor judiciare specifice: hotărârile judecătorului pot fi atacate prin mai multe căi, poate exista inclusiv o  lentoare în redactarea unei hotărâri. Ca să faceți o comparație, în cadrul CSALB, hotărârea este motivată, redactată și comunicată în doar 25 de zile, în medie. În ce instanță din România poți avea problema rezolvată atât de repede?

Am observat o preocupare constantă a BCR de a stinge litigiile din instanță, aici, în cadrul CSALB. Banca și-a sfătuit de foarte multe ori clienții să solicite instanței un termen pentru soluționarea amiabilă. Iar judecătorul are chiar obligația de a da părților posibilitatea să-și stingă litigiul amiabil. Atunci, consumatorii vin cu o cerere la Centrul nostru și încercăm o soluție obținută prin negociere cu banca.  Adică o soluție prin care să adaptăm acel contract de credit la situația în care se află în acel moment consumatorul. Acestea sunt o parte din cazurile pe care le soluționăm.

Alte cereri vin de la o categorie nouă de consumatori. Sunt acele persoane care, probabil, au învățat lecțiile crizei financiare din 2009-2011, dar și ale pandemiei, iar acum vin în întâmpinarea unor situații care au potențialul de a se agrava. În cadrul negocierilor solicită, de exemplu, o restructurare a creditului pentru că anticipează o creștere a costurilor sau o scădere a veniturilor și nu vor să ajungă în situația de a nu-și mai putea plăti ratele. Cei care rezolvă problema înainte de a deveni una gravă sunt cei care nu ajung în instanță, nu ajung să notifice băncii o situație de dezastru pe plan personal, ci sunt grijulii, atenți și cred că putem vorbi de un nou tipar de consumator. Sunt tot mai multe persoane responsabile, care se preocupă să înțeleagă mecanismul de creditare cu toate consecințele lui.

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

RetuRO deschide în Otopeni cel de-al patrulea centru pentru colectarea și procesarea ambalajelor SGR

Publicat

pe

De

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, deschide în Otopeni, județul Ilfov, cel de-al patrulea centru regional de numărare și sortare a ambalajelor SGR. Amplasat în incinta parcului industrial Olympian Park North Bucharest, centrul va gestiona și procesa ambalajele de băuturi colectate atât manual, de la comercianți, cât și de la automatele de returnare (RVM-uri).

Cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați, centrul din Otopeni este cel mai mare hub regional din infrastructura de colectare dezvoltată de RetuRO, având o capacitate anuală de numărare de aproximativ 900 de milioane de ambalaje SGR și o capacitate de sortare și procesare pe tipuri de materiale (PET, metal, sticlă) de două ori mai mare (1,8 miliarde de ambalaje SGR).

Centrul este dotat cu echipamente avansate, care includ mașini de numărat PET și doze metalice, mașini de procesare sticlă, sortatoare optice și prese de balotat. Ambalajele metalice (aluminiu și oțel), dar și cele din plastic vor fi numărate, sortate și compactate pentru a fi trimise la firmele de reciclare. Ambalajele din sticlă vor fi și ele numărate, sparte și pregătite pentru reciclare. În plus, aici vor fi aduși și baloții proveniți din centrele regionale de numărare, urmând să fie supuși unui proces de sortare optică.

Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO:

Sistemul de Garanție-Returnare este într-o dinamică permanentă, românii returnează din ce în ce mai multe ambalaje, iar evoluția pe care o înregistrăm de la un moment la altul reflectă tot mai multă implicare din partea consumatorilor. Deschiderea de noi centre de sortare și numărare este o componentă esențială în evoluția sistemului și una dintre prioritățile noastre în această perioadă. În prezent, avem patru centre RetuRO operaționale, care pot procesa, cumulat, între 2,6 și 3 miliarde de ambalaje anual.

Deschiderea centrului din Otopeni reprezintă nu doar un nou pas în dezvoltarea infrastructurii unei economii circulare, sustenabile, ci și o confirmare a capacității noastre de a ne adapta și de a crește într-un mediu în continuă  evoluție. Există și reticență, există și provocări, dar sunt etapele specifice unei schimbări structurale majore, atât economice, cât și sociale și culturale. În următoarele 3 luni, vom continua să ne concentrăm pe extinderea infrastructurii și planificăm deschiderea centrelor din județele Dolj, Bacău și Prahova.

Centrul regional din Otopeni va deservi, în principal, zona de sud și de est a țării, precum și județele din proximitate. Până la finalul lunii aprilie, aproximativ 70 de milioane de ambalaje SGR au fost returnate în București și Ilfov.

Deschiderea centrului din Otopeni aduce importante beneficii și economiei locale, creând noi oportunități de locuri de muncă verzi, noul centru operând cu o echipă de aproximativ 150 de angajați, care vor lucra în trei schimburi.

Sistemul de Garanție-Returnare a evoluat constant de la lansare, aproximativ 1,5 miliarde de ambalaje SGR fiind puse pe piață de către producători, dintre care 260 de milioane au fost returnate de consumatori până la final de aprilie. Cea mai mare parte a acestor ambalaje a fost deja direcționată către unități de reciclare, ultima etapă a acestui mecanism, confirmând astfel funcționarea eficientă a Sistemului de Garanție-Returnare.

Studiile de caz arată că în țările în care a fost implementat sistemul de garanție-returnare, ratele de colectare au crescut până la 90%, într-un interval de doi, până la trei ani.

Sistemul de Garanție-Returnare reprezintă un pas semnificativ în direcția promovării unei economii circulare în România. SGR este un instrument util, transparent și accesibil, care contribuie la un mediu mai curat pentru un viitor sustenabil.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Constanța

Social2 săptămâni ago

Ghid turistic al parcurilor naturale din judeţul Vâlcea

În inima României, departe de agitația orașelor și a vieții moderne, se află județul Vâlcea, o perlă a naturii încă...

Social1 lună ago

10 moduri incredibile în care cupoanele de reducere vă pot ajuta să economisiți bani lunar

Economisește bani lunar folosind cupoane de reducere pentru a maximiza economiile la cumpărături, ieșiri la restaurant, modă, electronice și multe...

Staţiunile balneare Staţiunile balneare
Social2 luni ago

Staţiunile balneare din Vâlcea – terapie pentru trup şi suflet

Vâlcea nu este cunoscută doar pentru zonele sale montane de excepţie, ci mai ales pentru staiunile balneare de care dispune. Acestea...

tamplarie pvc tamplarie pvc
Social2 luni ago

Tipuri de tamplarie PVC pentru apartament vs. pentru casa

Atunci cand vine vorba de tamplarie PVC pentru apartament si pentru casa, exista diferite tipuri si stiluri disponibile pentru a...

cursuri engleza online copii cursuri engleza online copii
Social2 luni ago

Cursuri de engleza online pentru copii: eficienta crescuta, economie de timp si energie

A invata limba engleza este esential pentru dezvoltarea copiilor intr-o lume globalizata, astfel incat sa reuseasca sa se bucure din...

ferestre PVC ferestre PVC
Social2 luni ago

Rolul usilor si ferestrelor din PVC in izolarea fonica

Intr-o lume in continua miscare, cautarea spatiilor linistite, unde zgomotul si forfota vietii cotidiene sunt filtrate, devine esentiala pentru binele...

hotelul perfect hotelul perfect
Social3 luni ago

Cum să îți alegi hotelul perfect pentru o vacanță ideală

Planificarea unei vacanțe poate fi o experiență entuziasmantă, dar și plină de provocări. Una dintre cele mai importante decizii este...

statuete personalizate dupa poza statuete personalizate dupa poza
Social3 luni ago

Cum să folosești o fotografie pentru a crea un cadou memorabil

Fotografiile sunt niște mici capsule care capturează momente prețioase din viața noastră. Ele sunt o modalitate minunată de a păstra...

ferestrele din PVC ferestrele din PVC
Social4 luni ago

Despre combaterea mucegaiului si umiditatii cu usile si ferestrele din PVC

Cand vine vorba de caminul nostru, confortul si sanatatea sunt doua aspecte esentiale pe care ne straduim sa le imbunatatim...

Vâlcea Vâlcea
Social4 luni ago

Locuri romantice din judeţul Vâlcea

Romantismul nu este rezervat doar orașelor mari sau destinațiilor exotice. Vâlcea, un colț pitoresc al României, ascunde locuri romantice care...