Eveniment
Prinși de polițiști după ce au înșelat mai multe persoane cu materiale de construcții
Publicat
acum 5 anipe
Doi bărbați au fost prinși de polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din Constanța după ce au înșelat mai multe persoane practicând un „comerț” nereal cu materiale de construcții. Prejudiciul produs de cei doi se ridică la aproape 65.000 de lei.
Din cercetări a reieșit faptul că, în perioada martie – aprilie, unul dintre bărbați ar fi postat anunțuri în mediul online, folosindu-se de datele reale ale unor societăți comerciale de profil, cu privire la vânzarea de materiale de construcții, precum oțel beton și plasă sudată. Astfel, ar fi reușit să inducă în eroare patru persoane, care, în vederea unor viitoare achiziții de asemenea materiale de construcții, ar fi achitat prin virament bancar, în avans, în baza unor facturi proforme emise în fals, 64.200 de lei. După încasarea banilor în contul personal al bărbatului, acesta obișnuia să își închidă telefonul de contact, materialele de construcții nefiind livrate niciunui compărător. Banii erau ulterior retrași, de la bancomate din București, de către complicele său.
Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din Constanța i-au prins pe cei doi în flagrant delict, pe raza municipiului Constanța, fiind acum cercetați pentru comiterea unor infracțiuni de înșelăciune și fals material în înscrisuri oficiale. Ei au fost reținuți pe bază de ordonanță, urmând ca marți să fie prezentați procurorului de caz cu propuneri corespunzătoare.
Iti recomandam
-
Centrul de Formare Profesionala Eurodeal: Pregătire Esențială pentru Succesul Proiectelor Antreprenoriale
-
ELKO Romania isi consolideaza oferta cu solutiile de securitate anti-efractie si automatizare rezidentiala de la Johnson Controls
-
Brandfusion și rebrandingul Veruvis se numără printre câștigătorii 2024 REBRAND 100® Global Awards
-
Primii speakeri anunțați la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la înscrieri în programul GPeC Proficiency
-
Eurodeal: Cursuri Obligatorii pentru Succesul în Proiectele de Afaceri – Competențe Antreprenoriale și Digitale
-
Up România și Sezamo, parteneri pentru consum responsabil: Plățile cu cardul Up Dejun și Up Cadou, acum disponibile pe platforma Sezamo.ro
Eveniment
Ce solicită și ce obțin consumatorii de la bănci în 2024, în urma negocierilor din cadrul CSALB?
Publicat
acum 4 zilepe
martie 14, 202414 martie, București. Ziua mondială a drepturilor consumatorilor („World Consumer Rights Day”) este marcată în fiecare an pe data de 15 martie! Această zi promovează drepturile şi nevoile consumatorilor din toată lumea. De la începutul anului, peste 650 consumatori de servicii și produse financiare din România au invocat anumite probleme în derularea contractelor/serviciilor cu comercianții din sectorul financiar bancar și au solicitat băncilor/IFN-urilor o rezolvare amiabilă, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
- Până la jumătatea lunii martie, băncile au acceptat 175 cereri de negociere (dintr-un total de 420 cereri adresate băncilor);
- De la începutul anului s-au încheiat, cu împăcarea părților, 140 de negocieri între consumatori și bănci;
- În 98% dintre negocierile purtate în acest an părțile s-au împăcat. În 2023, valoarea medie a beneficiilor obținute de un consumator, după o negociere cu banca în cadrul CSALB, a fost de aproximativ 5.000 de euro.
Iată câteva exemple despre ce au solicitat oamenii instituțiilor financiare și ce au obținut după negocierile intermediate de un conciliator CSALB. Toată procedura de soluționare amiabilă este gratuită pentru consumatori, durează în medie aproximativ o lună, iar cererea de negociere poate fi completată direct pe site-ul www.csalb.ro în 5-7 minute.
„Soluția obținută mă ajută foarte mult!”
Vereș Tibor, județul Timiș: Am fost la sediul băncii pentru a completa o cerere pentru restructurarea creditului deoarece începând cu luna viitoare nu mai pot achita rata la credit. Rata la bancă este de 1.850 de lei, însă mai am un împrumut cu o rată de 550 de lei, plus cheltuielile cu chiria și cele curente. I-am rugat să-mi restructureze creditul deoarece nu îmi doresc să fiu înscris în Biroul de Credit, iar după o săptămână am primit răspuns că nu au pentru mine nicio soluție.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca oferă o perioadă de grație de două luni, în care rata la credit va fi de 500 de lei. După această perioadă creditul va fi restructurat astfel: va fi introdusă dobânda fixă, iar rata lunară la credit va scădea până la 1.480 de lei.
Soluția obținută mă ajută foarte mult! Am aflat pe internet despre CSALB, după ce am început să caut soluții pentru situația mea. Anticipam că va urma o perioadă grea și am căutat informații. Inițial nu credeam că se rezolvă, pentru că primisem un refuz de la angajații băncii cu care am discutat. Însă, în mai puțin de trei săptămâni a fost totul gata, cu ajutorul conciliatorului. Nici nu îmi venea să cred când m-a sunat să îmi spună rezultatul. Deja v-am recomandat și altor oameni pentru că mie mi-a folosit mult soluția primită.
Albert Mărăndescu, judetul Vaslui: Mă aflu în imposibilitatea plății lunare a ratei în valoare de 2.012 lei aferente creditului de nevoi personale, deoarece firma la care eram administrator a intrat în insolvență și în urma acestei proceduri a rezultat un debit restant de 60.000 lei. Astfel, ANAF mi-a pus poprire pe salariu și îmi oprește lunar o treime din venitul net. Solicit prelungirea perioadei de plată a creditului și recalcularea ratei, astfel încât să rezulte o rată lunară mai mică decât ce plătesc în prezent.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca propune majorarea perioadei de rambursare cu 14 luni. În primele 36 luni ale creditului restructurat, consumatorul va avea de achitat o rată de 1.010 lei (aproximativ jumatate din rata actuală), iar dobânda va fi de 0%. După această perioadă rata va fi de 1.900 de lei și dobânda aplicabilă va fi cea din prezent (dobândă fixă de 9,7%).
Sunt foarte mulțumit, totul a decurs neașteptat de bine. Prima dată, când m-am adresat direct băncii, am fost refuzat și eram sceptic în legătură cu soluționarea problemei mele. Însă totul s-a rezolvat foarte repede. Întotdeauna se poate și mai bine, dar, în același timp, aș fi putut să nu obțin nimic. Se spune că nemulțumitului i se ia darul. Ținând cont că timp de trei ani plătesc o rată la jumătate față de cât a fost până acum, zic că este foarte bine.
Dobândă fixă, amânarea ratelor și perioade de grație
Bogdan P: Doresc adaptarea contractul de credit pentru ratele rămase de achitat, prin recalcularea dobânzii pentru creditul în CHF. Doresc să plătesc rate fixe până la finalul creditului.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Restructurarea creditului prin conversia acestuia în RON, cu un discount de 30% aplicat la sold. După conversie, timp de 3 ani, consumatorul beneficiază de dobândă fixă de 5,9%, cu o rată de aproximativ 812 RON. Ulterior, dobânda devine variabilă calculată prin formula IRCC + 2,5% marja băncii.
David M: Am solicitat amânarea ratelor creditului pe o perioadă de 6 luni. Telefonic, am primit asigurări că amânarea va fi posibilă pentru o lună, dar am constatat ulterior că sumele aferente ratelor au fost debitate din contul meu. Am mers la sucursala băncii din Timișoara unde mi s-a comunicat că nu este posibilă amânarea creditului nici măcar pentru o lună.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Se va proceda la restructurarea creditului acordat consumatorului prin menținerea dobânzii fixe de 6,5% pe toată durata creditului. De asemenea, consumatorului i se va acorda o perioadă de grație de 6 luni, în care va achita o rată lunară în valoare de 50 de lei. După perioada de grație și cu noul procent al dobânzii, rata lunară va fi de 570 de lei.
Elena T: Din cauza creșterii IRCC și a prețurilor îmi este din ce în ce mai greu să acopăr cheltuielile. Soțul meu e pensionat pe caz de boală și cheltuielile cu copilul sunt de la o lună la alta mai mari. Părinții mei, care locuiesc în garsoniera luată prin credit, au și ei probleme de sănătate și mi-e greu să îi ajut. Am două credite, la 2 imobile diferite și aș vrea o restructurare a lor. Măcar să se recalculeze dobânda. M-ar avantaja o rată fixă.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca oferă clientei posibilitatea de a trece de la dobândă variabilă la cea fixă, pentru o perioadă de 60 de luni, urmând ca după această perioadă să se revină la dobândă variabilă, alcatuită din marja stabilită contractual plus IRCC. Dobânda fixă va fi de 5.9 %.
Comisionul de administrare: restituiri de sume și ștergerea lui din credit
Dan B: Am în derulare un credit de nevoi personale cu ipotecă, contractat în septembrie 2008, în cuantum de 105.000 euro pentru o perioadă de 25 ani. Îmi este reținut un comision de administrare aplicat lunar la soldul creditului. Vă rog să-mi comunicați care este propunerea băncii față de acest comision de administrare, atât pentru ratele viitoare, cât și pentru cele deja plătite.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca va elimina pe viitor comisionul de administrare credit (aprox 2.775 euro) și va pune la dispoziția consumatorului suma de 3.000 de euro, reprezentând restituire parțială din comisionul de administrare. Prin acceptarea notei de soluționare se constată acordul de stingere a litigiului intervenit între părți.
Antoneta V: În urma contractării unui credit ipotecar am observat că rata lunară crește nejustificat. Este o neconcordanță între sumele înscrise în scadențar și cele pe care mi le comunică banca. La o rată de 183 euro (potrivit scadențarului), mi s-au retras mai multe luni 186 de euro. Doresc recuperarea sumelor plătite în plus și, dacă se poate, aș dori o ajustare a dobânzii și o reeșalonare a creditului.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Comerciantul rambursează sumele solicitate de consumatoare și îi oferă ca gest comercial eliminarea pentru viitor a comisionului de administrare credit rămas de încasat (725 euro) și restituirea parțială a comisionului de administrare credit perceput după reeșalonarea din 2015 (1.000 euro).
Aurel C: Solicit rambursarea sumelor percepute de bancă drept comision de gestiune credit, în valoare de 15.000 de lei.
Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca aprobă eliminarea comisionului de administrare credit rămas de încasat, în valoare de 4.020 euro și restituirea parțială a comisionului încasat, în valoare de 2.000 de euro.
Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: „Analizând cererile primite de CSALB și rezultatele negocierilor, observăm o mai bună înțelegere din partea consumatorilor a situației financiare cu care se confruntă. În plus, aceștia au dezvoltat o abordare mai pragmatică a ofertelor pe care le fac băncile în cadrul negocierilor. Vedem că oamenii au renunțat să mai aibă așteptări nerealiste cu privire la rezultatul final al concilierii. Acest fapt este impulsionat și de abordarea băncilor, care vin la masa negocierilor cu soluții punctuale, menite să rezolve problema imediată a consumatorului, dar care au efect benefic și pe termen lung.
Putem spune că am depășit perioada în care consumatorii încercau să negocieze până când se ajungea la un blocaj sau până când banca ieșea din procedura amiabilă când întâlnea un consumator inflexibil. Spre exemplu, anul acesta avem doar 2 cazuri în care negocierile au eșuat, iar în 2023 doar în 8 negocieri din 100 părțile nu s-au înțeles. Acum, consumatorii și-au însușit sfatul conciliatorilor, care au spus în mai multe rânduri că într-o negociere câștigul nu înseamnă doar beneficiul în bani. La acesta se adaugă timpul de soluționare foarte scurt, siguranța unui răspuns favorabil, spre deosebire de instanță, unde există riscul unei sentințe judecătorești defavorabile și modificarea contractului în scopul continuării lui în condiții adaptate nevoilor din prezent.”
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
Eveniment
VIDEO: Construcția ilegală a unui jurat de la ”Chefi la Cuțite” pune în pericol viețile locatarilor din complexul Caelia Mamaia!
Publicat
acum 1 lunăpe
februarie 5, 2024Ce s-a ales din plaja milionarilor de la Caelia Mamaia!
Gunoaie, șobolani si pericol iminent de incendiu la 2 metri de complexul Caelia din stațiunea Mamaia! Tot dezastrul ce se regăsește acum la fața locului este creat de Alexandru Sautner, noul jurat de la emisiunea ”Chefi la Cuțite”.
Acesta a administrat restaurantul de pe plaja Caelia pâna anul trecut, după care l-a lăsat în paragină și mizerie, iar acum refuză să curețe locația și să elibereze spațiul ocupat ilegal.
Cine este Chef Alexandru Sautner?
Alexandru Sautner, în vârstă 55 de de ani, este unul dintre cei patru chefi de la celebra emisiune ”Chefi la Cuțite” de la Antena 1, noul sezon 2024.
Acesta este fondatorul Gioelia Cremeria, o retea de gelaterii italiene cu 14 locații deschise în România și a restaurantului Oliveto by Caelia, restaurant situat în zona de nord a Capitalei.
Acesta a preluat de la cunoscutul fotbalist Ciprian Marica locația din stațiunea Mamaia fiind asociat cu Carla Corb. Firma lui Ciprian Marica SC Caelia Mamaia SRL a fost obiectul unui proces intentat de către Apele Române ANAR-ABADL care a cerut „obligarea pârâtei la desființarea construcțiilor provizorii de tip beach-bar şi dotări plajă, în suprafaţă de 1483 mp“, adică exact suprafața de teren pe care Alexandru Sautner a continuat bussines-ul început de Ciprian Marica.
Magistrații Secției Civile a Judecătoriei Constanța au anulat cererea de chemare în judecată formulată de ANAR-ABADL în dosarul ce avea ca obiect autorizare desființare lucrări (legea 50/1991), în contradictoriu cu firma Caelia Mamaia SRL.
Ciprian Marica s-a retras din firma Caelia Mamaia SRL, hotărârea fiind luată pe 10 iulie 2023 și publicată în MOf Nr. 3828 din 29 august 2023.
Potrivit termene.ro, platformă consultată pe 1 septembrie 2023, Caelia Mamaia SRL București a fost înființată în anul 2013, are sediul social în București, pe Calea Dorobanților, nr. 103-105 și se ocupă de restaurante.
Până în luna iulie 2023, asociați au fost Ciprian Andrei Marica și Alexandru Sautner, ultimul fiind și administratorul firmei.
Pe 30 iunie 2023, Vergil Chițac, primarul Constanței, a semnat dispoziția privind încetarea valabilității autorizației de funcționare nr 540/3.08.2015, modificată prin autorizația de funcționare nr 540/21.06.2019 pentru desfășurarea activității de alimentație publică emisă pentru societatea Caelia Mamaia SRL!
În prezent, societatea care deține fosta firma Caelia Mamaia SRL este deținută de SC Indoa Events&PR SRL Ilfov, reprezentată de Carla Corb, și de Alexandru Sautner, iar administrator este Carla Corb. Numele lui Alexandru Sautner figurează și în Conprod Hald SRL Mehedinți, Gioelia SRL Ilfov și Oliveto Fa SRL Ilfov.
Ce a reușit sa facă aceste domn care pozează la televizor într-un formator de opinie și model de urmat:
– A construit ilegal pe plajă în loc de 100 mp autorizați – 1000 mp.
– A blocat accesul locatarilor si turiștilor pe plaja Caelia iar acum a lăsat o mizerie de neimaginat și clădirile în paragina, nemaipunând la socoteală că totul este la doar o scânteie pentru a porni un incendiu de proporții.
Cum poate un astfel de om sa fie model pentru milioane de telespectatori, când el a plecat de la o afacere de pe plaja din Mamaia, lăsând o adevărată bombă ecologică, un adevărat focar de infecție care pune în pericol clădiri, localnici ,turiști !
Nu știm cine îl ține în brate pe acest individ, dar vom reveni cu detalii incendiare atât despre el cât și despre protectorii lui!
Eveniment
Seria Samsung Galaxy S24 este acum disponibilă și în magazinele din România
Publicat
acum 2 lunipe
februarie 1, 2024Deschizând era telefoanelor AI, seria Galaxy S24 dezvăluie noi experiențe Galaxy AI pentru toți, acum disponibile și în România
București, România – 1 februarie 2024 – Samsung Electronics anunță disponibilitatea globală a noii serii Galaxy S24, care anul acesta a înregistrat un număr impresionant de precomenzi datorită specificațiilor sale inovatoare bazate pe Galaxy AI.
„Seria Galaxy S24 marchează un prim pas către o nouă eră a telefoanelor AI, care redefinește modul în care oamenii interacționează cu telefoanele lor mobile. Ne bucură faptul că românii se numără printre cei care îmbrățișează inovația și sunt întotdeauna entuziasmați să testeze ultimele tehnologii Samsung. Acest lucru este demonstrat și de faptul că peste 65% dintre consumatorii care au ales să facă precomandă anul acesta au optat pentru modelul Galaxy S24 Ultra, vârful nostru de gamă.”, declară Tiberiu Dobre, Head of Mobile Experience la Samsung Electronics România și Bulgaria.
Galaxy AI oferă funcții inovatoare și practice care transformă modul în care comunicăm, creăm și descoperim lumea. De la comunicare fără bariere, cu ajutorul funcțiilor precum Live Translate și Chat Assist, la un nou standard în căutare, furnizat de Circle to Search realizat alături Google, AI va îmbunătăți aproape fiecare experiență a utilizatorilor Galaxy S24. Noul motor ProVisual, o suită de instrumente AI din camera telefonului, maximizează libertatea creativă, de la captarea imaginilor cu noile capacități de zoom la editarea cu ajutorul AI generativ.
Samsung merge chiar mai departe în a democratiza aceste inovații recente, astfel încât mai mulți utilizatori să poată bucura de aceste experiențe care le ușurează viața. Vor fi disponibile mai multe opțiuni de limbă pentru caracteristicile AI, în plus față de cele 13 limbi actuale. Cele mai multe experiențe Galaxy AI vor fi, de asemenea, extinse către modelele anterioare prin actualizări de software, inclusiv seria Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 și seria Tab S9. În cele din urmă, în angajamentul Samsung pentru un ciclu de viață al produsului mai lung și mai fiabil, seria Galaxy S24 oferă acum șapte generații de actualizări de sistem de operare și șapte ani de actualizări de securitate.
Disponibilitate comercială în România
Începând cu 31 ianuarie, Galaxy S24 Ultra, Galaxy S24+ și Galaxy S24 sunt disponibile la parteneri și pe samsung.com/ro, cu posibilitatea de plată în 24 de rate fără dobândă. În plus, utilizatorii care aleg să achiziționeze un model din seria Galaxy S24 se vor putea bucura și de un voucher de 500 lei în contul lor Samsung la achiziție sau de un discount de 500 lei prin programul de Trade-in.
Galaxy S24 Ultra vine în culorile Titanium Gray, Titanium Black, Titanium Violet și Titanium Yellow. Galaxy S24+ și Galaxy S24 sunt disponibile în culorile Onyx Black, Marble Gray, Cobalt Violet și Amber Yellow. Galaxy S24 Ultra este disponibil și în culorile Titanium Blue, Titanium Green și Titanium Orange exclusiv pe samsung.com/ro; Galaxy S24 și S24 sunt disponibile și în culorile Sapphire Blue, Jade Green și Sandstone Orange exclusiv pe samsung.com/ro.
Pentru mai multe informații, vă invităm să vizitați: https://www.samsung.com/ro/smartphones/galaxy-s24-ultra/.
Parteneri
Știri din Constanța
Cum să îți alegi hotelul perfect pentru o vacanță ideală
Planificarea unei vacanțe poate fi o experiență entuziasmantă, dar și plină de provocări. Una dintre cele mai importante decizii este...
Cum să folosești o fotografie pentru a crea un cadou memorabil
Fotografiile sunt niște mici capsule care capturează momente prețioase din viața noastră. Ele sunt o modalitate minunată de a păstra...
Despre combaterea mucegaiului si umiditatii cu usile si ferestrele din PVC
Cand vine vorba de caminul nostru, confortul si sanatatea sunt doua aspecte esentiale pe care ne straduim sa le imbunatatim...
Locuri romantice din judeţul Vâlcea
Romantismul nu este rezervat doar orașelor mari sau destinațiilor exotice. Vâlcea, un colț pitoresc al României, ascunde locuri romantice care...
Economiseste energie si bani cu usi si ferestre PVC
In prezent, preocuparea pentru eficienta energetica in locuinte este din ce in ce mai prezenta. O solutie versatila si eficienta...
Cum să facem față presiunii financiare în timpul repatrierii decedatilor
Perioada de repatriere a unei persoane decedate poate fi una dificilă și emoțională. Pe lângă durerea și procesul de înmormântare,...
Cum să administrezi roviniete in compania ta mai simplu
Cum să administrezi rovinietele din companie mai simplu. Despre rovinieta.online Rovinieta.Online este un portal destinat managerilor de transport, managerilor de...
Rochiile tricotate și farmecul lor inconfundabil – o îmbrățișare elegantă a iernii
Odată cu venirea sezonului rece, garderoba noastră se transformă într-o paletă de nuanțe calde și texturi prietenoase cu frigul. În...
Cadouri unice de sărbători: Stickere auto personalizate pentru prietenii tăi
Sărbătorile se apropie cu pași repezi, iar dacă ești în căutarea unor cadouri care să surprindă plăcut prietenii tăi, poate...
3 modele de rochii de seară cu care vei străluci în această toamnă
Toamna aduce cu sine noi evenimente la care să iei parte, nu-i aşa? Indiferent dacă este vorba despre un eveniment...