Connect with us

Comunicate de Presă

Europa Centrală și de Est își pierde atractivitatea | ConstantaMEA

Constanta MEA

Publicat

pe

Sute de manageri din România atrag atenţia asupra crizei forţei de muncă din anumite domenii. În industria IT – o adevărată mină de aur pentru economia ţării – e tot mai greu să găseşti programatori sau personal cu reale cunoştinţe în domeniu. Sutele de companii producătoare de componente auto şi, mai ales, cei doi mari constructori de automobile din România se luptă pentru a găsi angajaţi în zone extrem de sensibile ale industriei precum mecatronica. Nici măcar în construcţii sau agricultură nu există suficienţi oameni dispuşi să lucreze. Cu câteva zile în urmă, edilul Iaşiului – un oraş dintr-o zonă a ţării cu mulţi şomeri – declara că „există o criză a forţei de muncă autohtonă, o criză reală, concretă”. În acest context, inspectorul şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Iaşi, George Tanasievici, anunţa că sunt firme de construcţii care folosesc deja forţă de muncă din afara spaţiului comunitar. „O firmă ne-a anunţat recent că a adus 25 de muncitori din Vietnam. Trebuie să înceapă lucrul în curând. Aşteaptă să primească permisul de lucru de la Bucureşti. (…) Mai sunt şi cetăţeni din Republica Moldova care lucrează în România. Ei sunt foarte mulţi, unii însă au dublă cetăţenie, româno-moldovenească, caz în care nu îi mai putem considera străini”, a explicat George Tanasievici.

În Capitală, chiar guvernatorul BNR, Mugur Isărescu a evidenţiat pericolul: „Suntem aşa, spre 2005, în ceea ce priveşte tensionarea pieţei muncii. Atenţie, însă, nu trebuie să ajungem acolo! Probabil că mai ştiţi ce a fost în 2007 – 2008. Toată lumea se uita numai în sus şi când au venit corecţiile, au fost extrem de dureroase”. În Cluj, recrutorii din zona IT se plâng şi ei. În ciuda faptului că de pe băncile facultăţilor ies anual peste 6.000 de absolvenţi cu specializare în acest domeniu, nevoia este dublă. Aşa se face că recrutorii vânează acum candidaţi din Vietnam, Nepal sau Filipine.

Din nefericire, pe lângă problemele punctuale ale lipsei de viziune în domeniul pregătirii potenţialilor angajaţi, România, ca şi alte ţări din regiune, se confruntă cu un adevărat exod al personalului calificat şi cu o creştere rapidă a costurilor cu forţa de muncă.

 

Nici polonezii nu o duc mult mai bine

Cehia şi Polonia sunt statele din Europa Centrală şi de Est (ECE) cu cele mai mici rate ale şomajului. În iulie, doar 2,3% dintre cehi şi 3,5% dintre polonezi nu aveau un loc de muncă. Cu astfel de cifre, mult sub media UE de 6,8% şi la distanţă foarte mare de cea din zona Euro (8,2%) este destul de limpede cât de acută poate deveni criza de angajaţi. Jan Wroblewski, un polonez care a acceptat ingrata sarcină de a găsi angajaţi pentru un lanţ hotelier cu prezenţă în toate zonele ţării, a primit, la doar câteva zile de la publicarea anunţului de recrutare, o propunere neaşteptată: o firmă i-a sugerat să acopere posturile libere cu personal din Filipine. „La început, o astfel de idee mi s-a părut ciudată”, explică Wroblewski. „Am început însă să analizăm propunerea şi s-a dovedit că diferenţa dintre polonezi şi filipinezi nu e chiar atât de mare. Chiar dacă unii trebuie să vină de la 10.000 de kilometri depărtare. Și ei sunt catolici, deci credem că se vor integra bine în societatea locală. Deja ne gândim la contracte mai mari”, a dezvăluit polonezul. Problema lui nu este singulară. Pe măsură ce scăderea ratei şomajului atinge noi recorduri, iar lipsa de angajaţi începe să muşte din profitul companiilor, oamenii de afaceri din state precum Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia văd dispărând avantajul deţinut de companiile lor încă de la aderarea la Uniunea Europeană. Modelul economic bazat pe atragerea investiţiilor străine prin forţa de muncă ieftină este tot mai greu de susţinut şi devine tot mai limpede că întreaga regiune ECE se apropie rapid de o răscruce de drumuri. „Modelul anterior de creştere a profitat de rezervele de muncă disponibile care au putut fi utilizate mai bine. Comuniştii au fost atât de risipitori încât a durat aproape 25 de ani pentru a putea reutiliza pe deplin capitalul uman pe care îl avem ”, explică Witold Orlowski de la divizia PwC din Varşovia. Pe această temă, jurnaliştii de la Financial Times sunt cât se poate clari: creşterea salariilor pentru ca cetăţenii care au privit ani de-a rândul cu invidie standardele de viaţă din Europa Occidentală este binevenită, însă există riscul ca majorările să fie mai rapide decât productivitatea şi, în acest caz, regiunea nu va mai putea atrage investiţiile străine care i-au garantat creşterea până acum.

Declin demografic

 

Pentru vest-europeni este greu de înţeles cum de state precum Polonia, România, Ungaria sau Bulgaria au ajuns să acuze o criză a forţei de muncă. După ani buni în care polonezii şi românii au invadat Marea Britanie devenind unul dintre subiectele-cheie pentru Brexit şi după ce majoritatea statelor din ECE au refuzat să primească refugiaţi este dificil să accepţi că aceste ţări au ajuns la fundul sacului. Totuşi, lipsurile de forţă de muncă din ECE sunt chiar rezultatul declinului demografic şi al succesului economic. După ce a atins punctul culminant la sfârşitul anilor 1990, populaţia regiunii se micşorează acum, situaţia fiind cauzată de migraţia masivă şi de o slabă rată a natalităţii. Iar această tendinţă este probabil să se înrăutăţească. Potrivit proiecţiilor ONU, populaţia combinată din Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia – cunoscute sub numele de Vişegrad 4 sau V4 – va scădea de la circa 64 de milioane în 2017 la doar 55,6 milioane până în 2050. O reducere cu aproximativ 13%. Mai grav chiar, Bulgaria va pierde nu mai puţin de 23% din populaţie, iar Croaţia şi România câte 17%. În nicio altă zonă a lumii declinul demografic luat în calcul nu este atât de accentuat. Pentru un ordin de mărime, trebuie spus că în Bulgaria, care se află pe primul loc în acest clasament, scăderea va fi de 1,7 milioane de locuitori până în 2050 – echivalentul întregii populaţii a capitalei şi a zonei metropolitane din jurul acesteia.

Creştere economică rapidă

 

Pentru moment, modelul economic din ultimii ani continuă să dea rezultate. Economiile din Vişegrad 4 vor creşte cu aproximativ 4% anul acesta, iar cea a României tot cam atât. JPMorgan şi Standard Chartered plănuiesc deschiderea de noi birouri în Varşovia. Cel mai mare producător de automobile din Marea Britanie, Jaguar Land Rover, va muta producţia Land Rover Discovery la noua sa fabrică din vestul Slovaciei. Concurenţii germani Daimler şi BMW lucrează la noi fabrici în Ungaria. Ceva mai la est, în România, industria IT este în plin avânt. Cu toate acestea, abilitatea regiunii de a furniza lucrători pentru a menţine marii investitori se apropie de limite. În trimestrul al doilea din 2018, 86,6% dintre companiile industriale din Ungaria au declarat că deficitul de forţă de muncă ar putea limita producţia lor în trimestrul următor, potrivit Eurostat. În Polonia procentul a fost de 49,7%, iar în Cehia de 43,2%, nivel aproape dublu faţă de rezultatele de acum doi ani.

România, exemplu negativ

 

Un studiu realizat de Euler Hermes arată că în multe ţări europene majorarea nominală a salariilor a depăşit cu mult nivelul de creştere a productivităţii. Companiile au absorbit costurile salariale mai ridicate acceptând marje de profit mai scăzute, preferând menţinerea preţurilor la produsele comercializate la niveluri apropiate de cele de până acum, limitând astfel impactul asupra inflaţiei. O excepţie de la acest trend se observă însă în România. „În luna mai a acestui an, în România, inflaţia a înregistrat o valoare de 5,4%. Acest procent a fost influenţat de creşterea nominală a salariilor din primul trimestru, cu 12,7 %. (…) Ungaria şi Slovacia au înregistrat, şi ele, creşteri ale ratei inflaţiei de 2,8 % , respectiv 2,6 %”, arată analiştii departamentului de Cercetare Economică de la Euler Hermes. Aceştia menţionează şi că „în ceea ce priveşte nevoia de finanţare externă brută, în România aceasta se situează la 134 % din rezervele valutare. Ungaria are un excedent de cont curent şi un deficit fiscal acceptabil, iar nevoile sale de finanţare externă sunt adecvate, reprezentând doar 75% în rezervele valutare. Polonia afişează o nevoie de finanţare externă în raport cu rezervele sale valutare de 136% bazate, în general, pe o macroeconomie relativ solidă”.

Exuberanţa, aproape de final

Într-un raport Bloomberg dat publicităţii la jumătatea lunii august se menţionează că avântul economic care s-a conturat în ultimii patru ani în estul Europei se estompează. Creşterea a scăzut în al doilea trimestru, comparativ cu un vârf atins la începutul anului, în Polonia şi Cehia, cele mai mari economii ale regiunii. Deşi Ungaria, România şi Slovacia au reuşit să aibă creşteri mai rapide, printre obstacolele întâmpinate de ele regăsim costuri mai mari de împrumut, o penurie de muncitori şi un export mai redus cauzat de încetinirea zonei Euro, principala lor piaţă de export.

În timp ce creşterea este încă puternică, naţiunile de la Marea Baltică până în Balcani văd primele semne că au atins punctul culminant. Regiunea a evitat, în mare măsură, turbulenţele care agravează situaţia altor pieţe emergente, dar incertitudinea cu privire la riscurile comerciale afectează cererea pentru produse, inclusiv automobile şi electronice. Între timp, presiunea inflaţionistă a determinat Cehia şi România să majoreze ratele dobânzilor.

(Articol publicat în ediţia de luni, 10 septembrie 2018, a revistei Capital. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)

Facebook Comments

Comunicate de Presă

Glowcare.ro – platforma care redefinește frumusețea prin știință, echilibru și grijă autentică

Publicat

pe

De

Într-o perioadă în care informațiile despre îngrijire și frumusețe sunt tot mai greu de filtrat, un nou proiect editorial vine să aducă claritate și echilibru: Glow Care, revista online dedicată sănătății pielii, frumuseții naturale și stilului de viață conștient.

Lansată oficial în octombrie 2025, GlowCare.ro își propune să devină un punct de referință pentru toate femeile care cred că frumusețea nu se rezumă la aparențe, ci începe din interior – dintr-un stil de viață sănătos, o rutină corectă de îngrijire și o atitudine echilibrată față de sine.

„Ne dorim ca GlowCare.ro să fie mai mult decât o revistă de beauty. Este un spațiu de încredere, unde fiecare femeie găsește răspunsuri reale, argumentate și adaptate vieții de zi cu zi. Fără mituri, fără promisiuni false – doar informație curată și inspirație pentru o îngrijire conștientă”, transmit editorii platformei.

Conținutul GlowCare.ro – informație utilă, prezentată cu empatie și profesionalism
Fiecare secțiune a platformei a fost gândită pentru a oferi conținut relevant și ușor de aplicat:

  • Îngrijirea pielii – tot ce trebuie să știi despre hidratare, exfoliere, protecție solară și îmbătrânirea cutanată;
  • Dermatologie & estetică medicală – articole realizate cu sprijinul specialiștilor, explicate pe înțelesul cititorilor;
  • Nutriție & echilibru – legătura directă dintre alimentație, hormoni, somn și sănătatea pielii;
  • Beauty natural & wellness – idei de ritualuri simple, terapii relaxante și selecții de produse cu formule curate;
  • Psihologie & mindset – cum influențează stresul, oboseala sau emoțiile starea tenului și a corpului.

Prin tonul jurnalistic, dar apropiat, GlowCare.ro reușește să îmbine rigoarea informației cu naturalețea discursului. Fiecare articol este documentat, scris cu grijă și adaptat publicului modern – femei active, independente, care vor să aibă grijă de ele în mod corect, nu complicat.

Un proiect semnat SEO Digital Media
GlowCare.ro face parte din portofoliul SEO Digital Media, companie românească specializată în publishing, content marketing și strategii digitale. Din aceeași rețea fac parte și alte publicații online precum BeautyTrend.ro, TrendyMag.ro sau TotulPentruFemei.ro – fiecare cu un rol bine definit în zona de lifestyle și educație digitală.

Prin infrastructura sa modernă și optimizarea SEO avansată, GlowCare.ro oferă o experiență de lectură plăcută, fluidă, potrivită pentru orice dispozitiv – desktop, tabletă sau mobil. Scopul declarat al echipei este de a construi un hub informațional de încredere, unde cititorii pot găsi răspunsuri reale și soluții testate.

GlowCare.ro – locul unde frumusețea devine o formă de echilibru
Lansarea GlowCare.ro marchează și o schimbare de perspectivă în peisajul media de beauty din România. Platforma nu promovează standarde imposibile, ci normalizează îngrijirea conștientă, fără presiunea perfecțiunii.
Cititoarele vor regăsi în paginile revistei nu doar articole despre produse și proceduri, ci și povești despre feminitate, sănătate emoțională și încredere.

„În 2025, frumusețea nu mai este despre perfecțiune. Este despre grijă – față de piele, față de corp, față de minte. GlowCare.ro este despre femeia care alege să se simtă bine în pielea ei, fără să se conformeze unor tipare impuse”, explică echipa editorială.

Despre GlowCare.ro
GlowCare.ro este o revistă online dedicată îngrijirii pielii, frumuseții și sănătății naturale. Conținutul este realizat de jurnaliști, specialiști în domeniu și colaboratori cu experiență, pentru a oferi cititoarelor informații clare, actuale și bazate pe cercetare. Platforma face parte din rețeaua SEO Digital Media, lider în publishing digital și content marketing în România.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Comunicate de Presă

Spălătorie auto interior Oradea – Fără pete, fără mirosuri

Publicat

pe

De

spalatorie auto profesionala Oradea,spalatorie auto interior Oradea,detailing auto oradea

Curățenie impecabilă pentru mașina ta – alege Clean-Spot.ro, expertul în detailing interior auto Oradea

De ce să alegi o spălătorie auto profesională în Oradea?

Când vine vorba de întreținerea mașinii, curățenia interioară este la fel de importantă ca aspectul exterior. La Clean-Spot.ro, oferim servicii complete de spălătorie auto profesională Oradea, folosind tehnologii moderne și soluții ecologice pentru a reda strălucirea originală a fiecărui detaliu din habitaclu.

Indiferent dacă ești un șofer pasionat sau folosești mașina zilnic pentru drumuri scurte, interiorul autoturismului tău acumulează praf, pete și mirosuri neplăcute. Noi îți oferim soluția perfectă pentru un detailing interior auto Oradea de cea mai înaltă calitate.


Servicii profesionale de curățare tapițerie și detailing auto Oradea

Echipa Clean-Spot.ro este specializată în curățarea tapițeriei auto, fie că este vorba despre material textil, piele naturală sau ecologică. Prin procedee avansate de spălare, aspirare și hidratare a materialelor, garantăm rezultate spectaculoase și o senzație de „nou” la fiecare utilizare.

Printre serviciile noastre se numără:

  • Curățare tapițerie scaune, plafon și portbagaj
  • Detailing complet pentru bord, volan și elemente plastice
  • Curățare covorașe și mochete
  • Eliminare mirosuri persistente și igienizare cu abur

Dacă ești în căutarea unei spălătorie auto interior Oradea care oferă atenție la detalii și servicii premium, Clean-Spot.ro este alegerea ideală.


Detalii care fac diferența – experți în detailing auto Oradea

Nu toate spălătoriile oferă aceeași calitate. La Clean-Spot.ro, fiecare autoturism primește tratamentul unui adevărat VIP. Fiecare colț este verificat, curățat și protejat pentru a-ți reda confortul și prospețimea mașinii tale.

Prin serviciile noastre de detailing auto Oradea, prelungim durata de viață a tapițeriei, protejăm materialele împotriva uzurii și îți oferim o experiență de condus mult mai plăcută.


Programează acum o curățare completă la Clean-Spot.ro

Vrei să simți din nou mirosul de mașină nouă? Programează o sesiune de detailing interior auto Oradea la Clean-Spot.ro și descoperă ce înseamnă cu adevărat o spălătorie auto profesională Oradea.
👉 Intră pe www.clean-spot.ro și transformă-ți mașina într-un spațiu curat, igienic și elegant!

Facebook Comments
Citeste in continuare

Comunicate de Presă

Comunicat de presă: PerfectLook.ro – noul reper editorial în lifestyle-ul digital din România

Publicat

pe

De

București, România – 2025. Într-o perioadă în care atenția publicului este fragmentată, iar conținutul superficial domină spațiul online, PerfectLook.ro reușește să se impună ca un reper editorial în segmentul publicațiilor de lifestyle. Platforma, dezvoltată de o echipă cu experiență în presă și comunicare digitală, îmbină informația utilă cu inspirația zilnică, acoperind un spectru larg de domenii: sănătate, frumusețe, familie, modă, nutriție, casă și grădină, rețete, lifestyle, horoscop, sfaturi practice și showbiz.

PerfectLook.ro s-a născut din dorința de a oferi un spațiu online curat, unde cititorul să poată găsi informație de încredere și conținut pozitiv, fără titluri înșelătoare și fără senzaționalism gratuit. Articolele sunt redactate într-un ton profesionist, echilibrat și prietenos, cu accent pe soluții reale pentru provocările de zi cu zi.

O platformă care aduce claritate și echilibru

Secțiunea Casă și grădină a devenit una dintre cele mai urmărite rubrici ale site-ului. Aici, PerfectLook.ro oferă idei de amenajare accesibile, sfaturi despre îngrijirea plantelor și recomandări pentru organizarea eficientă a spațiului. Articolele sunt orientate către sustenabilitate, confort și armonie, reflectând tendințele actuale în design interior.

În zona de Diete și Sănătate, conținutul este realizat în colaborare cu specialiști, pentru a oferi informații corecte, bazate pe studii și experiență practică. Fie că este vorba despre alimentație echilibrată, controlul greutății sau prevenirea bolilor, articolele sunt gândite pentru a promova un stil de viață sănătos, nu soluții rapide sau extreme.

Familie, echilibru și înțelegere

Rubrica Familie tratează cu sensibilitate teme legate de parenting, educație emoțională și relații. PerfectLook.ro abordează aceste subiecte într-un mod realist, vorbind despre provocările zilnice ale părinților, dar și despre importanța echilibrului între carieră, viața personală și timpul petrecut împreună.

Fashion și frumusețe, prin filtrul autenticității

Într-o industrie a imaginii tot mai competitivă, PerfectLook.ro alege să prezinte moda și frumusețea ca forme de exprimare personală, nu ca standarde impuse. Articolele de Fashion aduc în prim-plan tendințele internaționale reinterpretate local – haine purtabile, combinații smart și recomandări pentru toate vârstele.

Rubrica Frumusețe completează această abordare cu analize de produse, recomandări testate și ghiduri de îngrijire zilnică. Accentul este pus pe naturalețe și pe alegeri conștiente, bazate pe nevoile reale ale pielii și părului.

Lifestyle, horoscop și rețete – echilibrul dintre inspirație și relaxare

Categoria Lifestyle propune idei pentru o viață echilibrată și conștientă – de la gestionarea stresului la dezvoltare personală și motivație. Articolele sunt scrise într-un stil accesibil, dar documentat, oferind cititorilor perspective noi despre organizarea timpului și a priorităților.

În Horoscop, PerfectLook.ro aduce o abordare diferită, orientată spre autocunoaștere, compatibilitate și dezvoltare emoțională. Nu sunt simple previziuni, ci analize astrologice gândite pentru cititori care își doresc o mai bună înțelegere de sine.

Secțiunea Rețete culinare are un loc special în structura editorială. Inspirate din gastronomia tradițională românească, dar și din bucătării internaționale, rețetele sunt explicate pas cu pas și adaptate vieții moderne – gustoase, sănătoase și rapide.

Sfaturi practice și showbiz – între util și divertisment inteligent

PerfectLook.ro știe că viața de zi cu zi nu este doar despre planuri mari, ci și despre lucrurile mici care fac diferența. În Sfaturi practice, cititorii găsesc soluții concrete pentru organizare, curățenie, gestionarea timpului și bugetului. Fiecare articol este conceput ca un ghid simplu, aplicabil imediat, scris cu empatie și realism.

Pe de altă parte, rubrica Showbiz completează conținutul platformei cu informații din lumea divertismentului, tratate echilibrat și profesionist. Fără titluri scandaloase sau zvonuri nefondate, secțiunea oferă interviuri, analize și noutăți despre vedete, punând accent pe carieră și reușite, nu pe scandaluri.

Un concept editorial gândit pentru durabilitate

PerfectLook.ro nu este doar o publicație online, ci un proiect editorial construit pe termen lung. Cu o identitate clară și un conținut variat, platforma își propune să devină o sursă de inspirație constantă pentru cititorii care caută echilibru, autenticitate și calitate.

Site-ul se adresează unui public divers – femei și bărbați activi, interesați de sănătate, familie, carieră și dezvoltare personală. Conținutul este adaptat contextului digital actual, ușor de accesat de pe orice dispozitiv și optimizat pentru citire rapidă.

PerfectLook.ro demonstrează că jurnalismul de lifestyle poate fi serios, documentat și totuși plăcut de citit. Este locul unde informația de calitate se întâlnește cu inspirația zilnică – un partener media de încredere pentru o viață trăită frumos și echilibrat.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Constanța

Ce-face-in-constanta-cand-e-frig Ce-face-in-constanta-cand-e-frig
Cultură3 săptămâni ago

Ce facem in Constanta cand e frig?

Cand bate vantul taios de la mare, Constanta nu se inchide in casa. Se reinventeaza. Orasul are suficienta istorie, cultura...

Social2 luni ago

Alexandru Ferariu – antreprenorul român care își construiește discret imperiul în România și Republica Moldova

Cine este Alexandru Ferariu, omul de afaceri român din umbră? Peisajul economic românesc este adesea dominat de figuri sonore, antreprenori...

Ce tipuri de cancer mamar poate detecta o mamografie? Ce tipuri de cancer mamar poate detecta o mamografie?
Social5 luni ago

Ce tipuri de cancer mamar poate detecta o mamografie?

Mamografia reprezintă una dintre cele mai esențiale metode de diagnostic în detecția precoce a cancerului mamar, o boală care rămâne...

Eveniment7 luni ago

Jucăriile care vorbesc – povești, cântece și iubire în glas de copil/ursuletultau.ro

Dragă cititorule, ia loc oleacă, că ți-oi spune o poveste cum alta nu-i, despre niște jucării ce nu doar că-ți...

Afaceri7 luni ago

SEO în 2025: De ce majoritatea site-urilor din România pierd trafic și cum să eviți capcana

Ești pregătit pentru valul de schimbări pe care 2025 îl aduce în SEO? Dacă nu, e posibil ca site-ul tău...

Social8 luni ago

Ce tip de deschidere a ferestrelor PVC este potrivit pentru casa ta?

Tipul de deschidere a ferestrelor este un aspect important de luat in considerare atunci cand alegi tamplaria cu profile PVC....

Social8 luni ago

Acneea la adulți: De ce continuă să apară și cum poți scăpa de ea?

Acneea nu mai este doar o problemă a adolescenței, ci afectează tot mai multe femei trecute de 22 de ani,...

Administrație locală9 luni ago

Servicii Complete de Creare Site Web All-Inclusive pentru Afacerea Ta

În era digitală actuală, prezența online a devenit esențială pentru succesul oricărei afaceri. Cu toate acestea, mulți antreprenori se confruntă...

Social9 luni ago

Mezoterapia scalpului – Tratamentul cu rezultate garantate pentru reducerea căderii părului

Te-ai întrebat vreodată de ce părul tău nu mai are aceeași densitate ca înainte? De ce găsești din ce în...

Administrație locală9 luni ago

SEO în 2025: Strategii și Tendințe Esențiale pentru a Domina Piața Online din România

Dacă ai un site web sau un magazin online, știi deja că SEO este cheia succesului tău digital. Însă algoritmii...